Internetové bankovnictvíAplikaceWeby

Banka Creditas nefunguje? Aktuální výpadky a řešení

Nefunguje internetové bankovnictví Banky Creditas? Zde hlášení ostatních uživatelů

Banka Creditas - výpadky služby za posledních 24 hodin
Výpadky
Dnes je a bylo hlášeno výpadků:
0
Výpadky
Včera bylo hlášeno výpadků:
0

Výše můžete vidět nahlášené výpadky internetového bankovnictví Banky Creditas nebo mobilního bankovnictví v aplikaci Creditas Banking.

Kliknutím na tlačítko nad grafem můžete sami nefunkční službu nahlásit pro dnešní den. Podrobnější informace o tom, proč vám funkce nefunguje, můžete napsat do komentářů vespod této stránky.

Rychlá kontrola dostupnosti internetového bankovnictví Banky Creditas

Zde si můžete zkontrolovat dostupnost adresy „https://banking.creditas.cz/cb/prihlaseni“, tedy oficiální stránky s přihlášením do webové verze internetového bankovnictví Banky Creditas.

Podíváme se na to, jestli se stránka správně načte během časového limitu několika sekund. Kontrola proběhne u nás, tedy nezávisle na vašem zařízení. Pokud vše proběhne v pořádku a stránku načteme, kontrola proběhne v pořádku. V opačném případě tlačítko zčervená a kontrola proběhne neúspěšně.

Díváme se pouze na funkčnost přihlašovací stránky do internetového bankovnictví ve webové verzi. Nekontrolujeme další funkce, jako samotné přihlášení, chyby v bankovnictví nebo mobilní aplikaci.

V praxi se tedy tato kontrola hodí pro případy, kdy se vám přihlašovací stránka nechce načíst nebo obsahuje chyby. Kontrolou si můžete ověřit, jestli je chyba spíše u vás (tedy by kontrola dopadla úspěšně), nebo jde o větší problém na straně Banky Creditas, který zjistíte tak, že se vám stránka nenačte a kontrola dopadne neúspěšně.

Pokud se setkáváte s jinou chybou nebo specifičtějším problémem, nahlaste ji tlačítkem nahoře této stránky nebo jí popište níže do komentářů, kde se pokusíme my nebo někdo další poradit, jak vše vyřešit, aby Banka Creditas fungovala v pořádku.

Proč nefunguje internetové bankovnictví Banky Creditas nebo mobilní aplikace

Internetové bankovnictví může nefungovat z řady důvodů. Podíváme se na ty nejběžnější, které můžete opravit, ale i na ty, u kterých je prostě potřeba počkat, až banka vše zase zprovozní.

Probíhá plánovaná údržba internetového bankovnictví Banky Creditas nebo mobilní aplikace

Banky pravidelně upravují nebo opravují svá internetová bankovnictví. Stejně jako když aktualizujeme nějaký program na našem počítači či jiném zařízení, je potřeba tento program na nějakou chvíli zavřít. Během odstávek internetového bankovnictví to funguje stejně a na nějakou dobu nebude přístupné.

Obvykle se tyto plánované technické údržby plánují na víkendy během noci, aby to ovlivnilo co nejméně klientů. Banky dávají vědět, že tato odstávka bude probíhat, několik dnů předem prostřednictvím aplikace, e-mailu nebo SMS, takže je možné si vše naplánovat předem a případně zadat platební příkazy před údržbou.

O tom, že údržba probíhá, se dozvíte také přímo na webu Banky Creditas nebo v aplikaci, takže vás asi tento důvod zase tolik nepřekvapí. Co se funkčnosti týče, tak lze stále platit kartou a odejdou všechny platby i inkasa. Jen není možné se do internetového bankovnictví přihlásit.

Pokud údržba probíhá, je potřeba počkat. Obvykle tyto odstávky trvají v řádu hodin, ve vzácnějších případech i déle.

Zkontrolujte adresu přihlašovací stránky

Jestli do svého bankovnictví přistupujete přes internetový prohlížeč, opravdu důkladně zkontrolujte, že jste na správné adrese webu, která je v případě Banky Creditas https://www.creditas.cz/ (za lomítkem mohou být další znaky), přihlášení do internetového bankovnictví pak najdete na https://banking.creditas.cz/cb/prihlaseni. V obou případech je klíčové ono creditas.cz, kdy za lomítkem nebo před tečkou mohou být další znaky. V obou případech jde o oficiální stránky Banky Creditas.

Kdykoliv přistupujete na důležitý web, což je obvykle vaše banka, sociální sítě a přihlášení do e-mailové schránky, velmi doporučujeme nevyužívat odkazů z jiných webů, SMS nebo e-mailů. Na tyto weby přistupujte přímo napsáním jejich adresy, nebo uložením do záložek. Velmi dobře poslouží i vyhledávače jako Google nebo Seznam, které tyto oficiální weby zobrazí vždy jako první, pokud vyhledáte jejich název.

Jestli na web banky přistupujete napsáním adresy do adresního řádku, a vidíte chybu nebo se web neotevře vůbec, zkontrolujte adresu a případné překlepy. Jakákoliv chyba bude znamenat návštěvu jiného webu, který třeba ani neexistuje.

Vypněte rozšíření a doplňky v internetovém prohlížeči

Rozšíření nebo doplňky v internetovém prohlížeči mohou přidávat různé užitečné funkce, ale někdy mohou kolidovat s různými weby. U webů bank se nic moc takového nestává, ale nikdy to nelze úplně vyloučit.

Rozšíření jako blokátory reklam mohou chybně odstranit klíčové prvky jako pole pro přihlášení, potvrzení identity a podobně, což znamená, že se třeba nebudete moci přihlásit. Chyba je ale v rozšíření, ne samotném webu.

Pokud vám něco na stránkách nefunguje nebo vypadají „rozsypaně“, vyzkoušejte rozšíření v prohlížeči vypnout, tedy pokud nějaké vůbec používáte.

Používejte moderní a aktuální internetový prohlížeč

Pro přístupy zvlášť na důležité weby typu e-mail, bankovnictví nebo sociální sítě, bychom měli využívat pouze moderních prohlížečů jako jsou Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, ale v pořádku je i Microsoft Edge předinstalovaný ve Windows, ale také Safari pro MacOS.

Mezi dříve velmi oblíbené prohlížeče patří Internet Explorer, ovšem ten je již roky nepodporovaný a v praxi nebezpečný pro využívání všech webů, kde se předávají důvěrná data, jako jsou hesla, přihlašovací údaje nebo cokoliv dalšího. Jednoduše řečeno tento prohlížeč opravdu nepoužívejte, přestože je ve Windows stále předinstalovaný.

Své prohlížeče také udržujte v aktuálním stavu. Aktualizace nejen přidávají funkce, ale hlavně opravují možné bezpečnostní chyby.

Vymažte cookies, cache a jiná data webů, nebo využijte anonymní okno

Prohlížeče si pro zjednodušení procházení webu i šetření dat ukládají různá data jako obrázky, fonty i další soubory. Těmto souborům se říká cache. V naprosté většině případů je toto žádoucí, ovšem někdy se stane, že si prohlížeč uloží soubory nebo informace, které jsou chybné, což pak zapříčiní chybový nebo zcela nefunkční web.

Příkladem může být již zmiňovaná plánovaná technická údržba. My navštívíme web, který je pod údržbou, a prohlížeč si tuto stránku uloží jako cache. Pokud stránku navštívíme znovu, je možné, že prohlížeč z cache vytáhne informace o údržbě, přestože web již normálně běží.

Podobné chyby se nedějí nijak zvlášť často, ale stát se rozhodně mohou. Ideální je vymazat data z prohlížeče (což provedete v nastavení prohlížeče), nebo vyzkoušet anonymní okno, které v sobě žádnou cache uloženou nemá.

Pokud se liší obsah webu v anonymním okně a normálním okně, je dost možné, že je na vině právě cache, kterou je potřeba vymazat.

Vypněte VPN

VPN je zkratka pro Virtual Private Network. V praxi všechna data, která posíláte nebo přijímáte po internetu, jdou nejdříve přes tuto službu, která může data šifrovat, ale mimo jiné také maskuje vaši IP adresu i vaši lokaci.

VPN se využívá pro šifrování dat nebo anonymizaci našeho zařízení v rámci internetové sítě. Některé weby i banky ale mohou přístupy přes VPN blokovat, protože by mohlo jít o rizikovější uživatele nebo podvodníky.

Pokud využíváte VPN, znamená to také, že se pro weby, které navštívíte, změní IP adresa. Pokud je tato IP adresa zablokována, prostě se na web nepodíváte a uvidíte chybu.

Řešením je VPN vypnout.

Zkontrolujte přihlašovací údaje

Další možností jsou špatně zadané přihlašovací údaje, které pak samozřejmě znamenají, že se nejde přihlásit.

Obvykle se u každé banky při špatně zadaném heslu nebo jiných údajích dozvíte, o jakou chybu se jedná, ale pokud se nejde přihlásit, zkuste heslo nebo jiné potvrzení zadat opravdu pečlivě.

Banka Creditas má výpadek a je potřeba počkat

I weby bank nebo jednotlivé služby jako internetové bankovnictví nebo mobilní aplikace, mohou prostě spadnout kvůli technické chybě nebo i útokům hackerů nebo přetížení. Banka Creditas nebo mobilní aplikace nejsou výjimkou. Nestává se to nijak často, ale stát se to samozřejmě může.

V tomto případě asi nejspíše poznáte, že se něco takového stalo, díky hlášení ostatních uživatelů. Banky v takovém případě obvykle napíšou informaci o tom, co se děje, na své sociální profily. Odkazy najdete níže, případně se můžete podívat přímo na feedy z Facebooku a Twitteru, kde se o podobných výpadcích píše informuje nejčastěji.

Sociální profily a web Banky Creditas

Tady najdete odkazy na všechny sociální profily Banky Creditas, kde se můžete zeptat přímo banky, jestli probíhá výpadek, nebo jestli by vše mělo být v pořádku, a je tedy chyba spíše někde u vás, kterou můžete vyřešit výše popsanými návody.

Banka Creditas na Twitteru

Tady najdete poslední přidané příspěvky oficiálního twitterového účtu Banky Creditas. Pokud probíhá pravidelná odstávka nebo nečekaný výpadek, obvykle se to dozvíte právě zde:

Banka Creditas na Facebooku

To samé platí i pro Facebook, kam také může banka napsat aktuální informace, jako kdy bude služba zase zprovozněna, výpadek skončí, a vše začne zase fungovat.

Banka Creditas internetové bankovnictví
  • Celkové hodnocení
4.4

Banka Creditas internetové bankovnictví

Webová a mobilní verze internetového bankovnictví Banky Creditas.

Odesílám
Vaše hodnocení - klikněte na hvězdičky pro ohodnocení služby
4 (3 hodnocení)

Podobné

Napsat komentář

Vrátit se nahoru stránky