AplikaceWeby

ČSOB internetbanking nebo SmartBanking nefunguje? Aktuální výpadky a řešení

Nefunguje online bankovnictví ČSOB? Zde hlášení ostatních uživatelů

Nahlásit nefunkční službu ČSOB / SmartBanking
Dnes celkem bylo nahlášeno výpadků:
0
Včera celkem bylo nahlášeno výpadků:
0

Výše můžete vidět nahlášené výpadky internetového bankovnictví ČSOB nebo mobilního bankovnictví ČSOB Smart.

Kliknutím na tlačítko nad grafem můžete sami nefunkční službu nahlásit pro dnešní den. Podrobnější informace o tom, proč vám funkce nefunguje, můžete napsat do komentářů vespod této stránky.

Rychlá kontrola dostupnosti internetového bankovnictví ČSOB

Zkontrolovat stav ČSOB

Zde si můžete zkontrolovat dostupnost adresy „https://identita.csob.cz/prihlaseni/#csob-ib“, tedy přihlašovací stránky internetového bankovnictví ČSOB.

Kliknutím na tlačítko spustíte kontrolu dostupnosti oficiální přihlašovací stránky internetového bankovnictví ČSOB. Během kontroly se podíváme, jestli se stránka správně načte, nevrátí chyby, nebo jestli připojení netrvá moc dlouho.

Pokud vše dopadne úspěšně, tlačítko zezelená, v opačném případě zčervená.

Kontrola je pouze od toho, že vyzkouší funkčnost webové verze internetbankingu ČSOB. Nekontroluje aplikaci ani další funkce v rámci aplikace.

Kontrola se hodí pro případy, kdy vám nejde načíst přihlašovací stránka, a chcete si ověřit, jestli je chyba na vašem zařízení. Pokud vám přihlašovací stránka nejde načíst a kontrola dopadne neúspěšně, tak je velmi pravděpodobně chyba na straně banky.

Pokud naopak kontrola dopadne dobře, ale vám stránka nefunguje, tak je možné, že je chyba někde na vašem zařízení, kterou bude potřeba opravit. Návody a tipy, jak tento problém vyřešit, najdete níže v tomto článku.

Naopak pokud se setkáváte s chybou i při kontrole, nahlaste prosím nefunkční službu tlačítkem nahoře této stránky, a o detaily se můžete podělit v komentářích vespod této stránky. Tímto pomůžete ostatním uživatelům, nebo někdo může pomoci vám, pokud se setká se stejným problémem, ale umí ho vyřešit.

Proč nefunguje internetové bankovnictví ČSOB a pár tipů na opravu

Internetové bankovnictví může nefungovat z řady důvodů. Podíváme se na ty nejběžnější, které můžete opravit, ale i na ty, u kterých je prostě potřeba počkat, až banka vše zase zprovozní.

Probíhá plánovaná údržba aplikace / online bankovnictví

Banky někdy plánovaně znefunkční aplikaci nebo celé internetové bankovnictví. Zpravidla za tímto stojí nasazování různých vylepšení, oprava chyb, přesun dat a podobné.

O této údržbě dávají banky vědět zpravidla alespoň týden předem. Údržba se plánuje na takový čas, aby to bylo pro klienty co nejméně zatěžující, tedy typicky uprostřed noci a o víkendu. Zvlášť větší údržbové výpadky, které trvají déle, se standardně plánují na některý z víkendových dnů, kdy je stejně odesílání plateb omezené.

Pokud vám internetbanking ČSOB nefunguje a je noc, je docela možné, že právě probíhá technická údržba. Zkontrolujte, jestli nepřišla informace v e-mailu nebo se o odstávce nepíše na některé ze sociálních sítí (odkazy i feedy najdete dole na této stránce).

Pokud opravdu probíhá údržba, dozvíte se to také přímo na webu, takže v tomto případě asi nebudete tolik překvapeni.

V případě ČSOB vypadá stránka údržby zhruba takto:

Odstávka ČSOB

Zkontrolujte, jestli jste na správné adrese webu

Na důležité weby jako je vaše banka, se pokud možno neproklikávejte z jiných webů nebo e-mailů. Vždy hrozí riziko, že jde o podvod.

Pokud se do internetového bankovnictví jakékoliv banky chcete přihlásit, nejdříve zkontrolujte, že jste opravdu na správné adrese. V případě ČSOB je jediný oficiální web csob.cz, a stránku s přihlášením v prohlížeči najdete na https://identita.csob.cz/ (za lomítkem mohou být další informace, ale klíčové je zkontrolovat právě ono csob.cz).

Pokud se tedy chcete dostat na stránky své banky, nejlepší je si správnou verzi webu uložit do záložek, a přistupovat k bance přes záložku.

Pokud píšete adresu banky ručně, může se stát, že uděláte překlep. I jediné rozdílné písmeno oproti skutečné adrese znamená chybu nebo návštěvu jiného webu. Proto vždy překontrolujte, že jste opravdu tam, kde očekáváte.

Vypněte VPN

VPN je zkratka pro Virtual Private Network. V praxi všechna data, která posíláte nebo přijímáte po internetu, jdou nejdříve přes tuto službu, která může data šifrovat, ale mimo jiné také maskuje vaši IP adresu i vaši lokaci.

VPN se často hodí například pro šifrování veškerých odchozích i příchozích dat, kdy ani poskytovatel internetového připojení neví, co vlastně na internetu děláte a jaká data k vám nebo od vás chodí.

Na druhou stranu může VPN být i nástrojem útočníků, kteří maskují svoji polohu. To znamená, že banky nebo jiné weby mohou monitorovat typické IP adresy VPN služeb, a ty pak blokovat.

Pokud máte zapnutou VPN a nejde se přihlásit k bance nebo stránky nefungují, je dost možné, že je prostě zablokována IP adresa, a je tedy potřeba VPN vypnout.

Vypněte rozšíření v prohlížeči

Rozšíření v prohlížeči mohou někdy velmi pomoci nebo zpříjemnit surfování po internetu, ale mohou také způsobit problémy. Některé tyto doplňky upravují kód stránek, což je někdy žádoucí, jako třeba odstranění reklamy, ale vzhledem k tomu, že jde o automatizovaný proces, tak mohou tyto programy odstranit i klíčové prvky.

To se může týkat třeba přihlašovacích polí, ověření a podobných, které pro přihlášení do banky potřebujeme na stránce vidět.

Pokud vám nejde se do banky přihlásit nebo přihlašovací stránka vypadá nestandardně a „rozsypaně“, zkuste vypnout všechny rozšíření a doplňky v prohlížeči, a to včetně blokátorů reklam (těm typicky stačí udělit výjimku pro daný web) nebo bezpečnostního software (který stejně naši činnost na internetu monitoruje i bez doplňku, takže zpravidla není žádné rozšíření potřeba).

Používejte moderní a aktuální internetový prohlížeč

Internetové prohlížeče jsou nejčastějšími programy, které používáme k přístupu k webům. Je potřeba, aby byly aktualizované a podporované. Tedy rozhodně ne dnes již obstarožní Internet Explorer.

Používejte moderní prohlížeče jako jsou Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Brave, ale v pořádku je i Microsoft Edge předinstalovaný ve Windows, ale také Safari pro MacOS.

Pokud vám nefunguje přihlášení nebo samotné internetové bankovnictví George vypadá chybově, zkuste jiný prohlížeč.

Vymažte cookies, cache a jiná data webů, nebo využijte anonymní okno

Pokud navštívíte nějaký web, váš prohlížeč si do počítače uloží různá data. Může jít o cookies, ale třeba i obrázky, fonty nebo jiné soubory, které jsou pro zobrazení webu potřeba. Pokud tyto soubory může využít znovu, třeba při příští návštěvě webu nebo procházení dalších stránek, tak je znovu nestahuje, což znamená, že je načítání rychlejší a šetří se přenos dat jen na to nejnutnější.

Občas se ale v prohlížeči uloží něco chybového, a prohlížeč si pak tuto chybu pamatuje. To znamená, že se může opakovat, i když by při běžném načtení „s čistým štítem“ bylo vše v pořádku.

Pomoci tedy může vymazání cookies a jiných dat webů.

Použít můžete také anonymní okno prohlížeče (někdy nazývané inkognito mód), které sice není úplně anonymní, ale jde o prohlížení právě bez uložených cookies, cache a dalších dat.

Pokud web vypadá jinak v anonymním okně a při standardním prohlížení, je dost možné, že na vině je právě nějaká uložená cache, kterou je potřeba vymazat.

Zkontrolujte přihlašovací údaje

Další možností jsou špatně zadané přihlašovací údaje, které pak samozřejmě znamenají, že se nejde přihlásit.

Obvykle se u každé banky při špatně zadaném heslu nebo jiných údajích dozvíte, o jakou chybu se jedná, ale pokud se nejde přihlásit, zkuste heslo nebo jiné potvrzení zadat opravdu pečlivě.

ČSOB má výpadek a je potřeba počkat

Pokud výše zmíněná řešení ani žádná jiná nepomohla, je dost možné, že se ČSOB a její internetové bankovnictví nebo aplikace potýká s výpadkem.

Pokud vše ostatní selhalo, a zvlášť pokud vidíte nahlášené výpadky i ostatních klientů, pravděpodobně jde o výpadek, který bude potřeba opravit na straně banky.

Zde nezbývá nic jiného než čekat, než bude technická chyba odstraněna. Jak dlouho bude vše trvat záleží na tom, o jak závažný problém se jedná, ale typicky tyto výpadky netrvají déle než desítky minut, maximálně hodiny.

Sociální profily a web ČSOB

Tady najdete odkazy na všechny sociální profily ČSOB, kde se můžete zeptat přímo banky, jestli probíhá výpadek, nebo jestli by vše mělo být v pořádku, a je tedy chyba spíše někde u vás, kterou můžete vyřešit výše popsanými návody.

ČSOB na Twitteru

Tady najdete poslední přidané příspěvky oficiálního twitterového účtu ČSOB. Pokud probíhá pravidelná odstávka nebo nečekaný výpadek, obvykle se to dozvíte právě zde:

ČSOB na Facebooku

To samé platí i pro Facebook, kam také může banka napsat aktuální informace, jako kdy bude služba zase zprovozněna, výpadek skončí, a vše začne zase fungovat.

Tato stránka slouží pouze jako možnost jednoduchého sdílení informací o vypadlých službách v ČR mezi uživateli. Vyřešení výpadků je na provozovatelích těchto služeb.

ČSOB internetbanking
  • Celkové hodnocení
4.5

ČSOB internetbanking

ČSOB internetbanking je název internetového bankovnictví a ČSOB Smart mobilní aplikace banky ČSOB.

Odesílám
Vaše hodnocení
4 (3 hodnocení)

Podobné

Napsat komentář

Back to top button