mBank nefunguje? Aktuální výpadky a řešení
Nefunguje internetové bankovnictví mBank? Zde hlášení ostatních uživatelů
Výše můžete vidět nahlášené výpadky internetového bankovnictví mBank nebo mobilního bankovnictví v aplikaci mBank CZ.
Kliknutím na tlačítko nad grafem můžete sami nefunkční službu nahlásit pro dnešní den. Podrobnější informace o tom, proč vám funkce nefunguje, můžete napsat do komentářů vespod této stránky.
📝Obsah
Rychlá kontrola dostupnosti internetového bankovnictví mBank
Zde si můžete zkontrolovat dostupnost adresy „https://online.mbank.cz/cs/Login“, tedy oficiální stránky s přihlášením do webové verze internetového bankovnictví mBank.
Během kontroly se automaticky podíváme, jestli stránka s přihlášením funguje, načte se a nevrátí nějaké chyby. V praxi si zkusíme stránku načíst a zjistíme, jestli je vše, jak má.
Pokud vše proběhne bez problémů během několika sekund, proběhne kontrola úspěšně. Naopak pokud bude načítání trvat moc dlouho, nepodaří se vůbec nebo se vrátí nějaké chyby, dopadne kontrola neúspěšně.
Po kliknutí na tlačítko se podíváme pouze na přihlašovací stránku, tedy ne na další funkce internetového bankovnictví nebo mobilní aplikace. Hodí se tedy hlavně pro případy, kdy se vám tato stránka s přihlášením nechce načíst a chcete si ověřit, že nejde o problém jen na vašem zařízení.
Když dopadne kontrola neúspěšně a stránka se nenačte ani u vás, je docela možné, že jde o problém na straně banky, který bude muset opravit. Naopak pokud vám web nefunguje, ale kontrola je úspěšná, může to značit problém na vašem zařízení. Tipy na opravu najdete níže na této stránce.
Pokud se setkáváte s jinými problémy, nahlaste je tlačítkem na začátku této stránky, podrobněji pak můžete problém popsat do komentářů, kde vám může poradit někdo, kdo se s něčím podobným již setkal.
Proč nefunguje internetové bankovnictví mBank nebo mobilní aplikace + pár tipů na opravu
Internetové bankovnictví může nefungovat z řady důvodů. Podíváme se na ty nejběžnější, které můžete opravit, ale i na ty, u kterých je prostě potřeba počkat, až banka vše zase zprovozní.
Probíhá plánovaná údržba internetového bankovnictví nebo aplikace mBank
Internetová bankovnictví nebo aplikace jsou často vylepšovány nebo je potřeba pročistit data, něco přesunout či změnit. To ovšem není akce na pár sekund. Aby zákazníci neviděli samé chyby, banky na tyto větší změny celou aplikaci znepřístupní, podobně jako když aktualizujete program na svém počítači, tak je potřeba ho na nějakou chvíli vypnout.
Během těchto plánovaných údržbových akcí je tedy mBank nepřístupná a nefunguje. To se typicky dozvíte velmi rychle díky tomu, že je tato informace vidět hned na webu i na sociálních sítích. Banky navíc dávají zákazníkům vědět dny až týdny předem.
Aby vše navíc bylo co nejméně nepohodlné, tyto plánované údržby jsou plánovány na noční hodiny, často pak o víkendu. Tedy v nejméně frekventované časy, kdy zákazníci ke svému bankovnictví přistupují.
Přestože se do internetového bankovnictví nelze přihlásit, vše ostatní funguje. Můžete tedy platit kartou a nemusíte se bát o to, že by vaše zadané platební příkazy neodešly.
Pokud probíhá plánované technická údržba, nic moc s tím jako klienti neuděláme, a je potřeba prostě počkat. Obvykle je vše hotovo během několika hodin, ve vzácných případech to trvá i déle.
Zkontrolujte adresu přihlašovací stránky
Jestli do svého bankovnictví přistupujete přes internetový prohlížeč, opravdu důkladně zkontrolujte, že jste na správné adrese webu, která je v případě mBank https://www.mbank.cz/ (za lomítkem mohou být další znaky), přihlášení do internetového bankovnictví pak najdete na https://online.mbank.cz/cs/Login. V obou případech je klíčové, že jste na adrese mbank.cz, kdy za lomítkem nebo před tečkou mohou být další znaky.
Internetové bankovnictví je jedním z naprosto klíčových webů (společně s přihlášením do e-mailové schránky), a je tedy terčem pro útočníky. Pokud přistupujete na web své banky, dělejte tak přímo napsáním adresy do vašeho prohlížeče. Tuto adresu si můžete uložit do záložek. Pokud to je možné, neproklikávejte se z jiných webů, odkazů v e-mailu, SMS nebo jakkoliv jinak. Je vždy možné, že tyto odkazy jsou podvodné a zavedou vás jinam, než jste chtěli, a to za účelem vylákání informací nebo hesel.
Velmi dobře poslouží i vyhledávače jako Google nebo Seznam, které tyto oficiální weby zobrazí vždy jako první, pokud vyhledáte jejich název.
Pokud se vám na webu mBank zobrazuje chyba, zkontrolujte také, jestli jste adresu zadali správně. Překlep v každém písmenu znamená návštěvu jiného webu, který třeba ani neexistuje, a tedy uvidíte chybovou hlášku.
Vypněte rozšíření a doplňky v internetovém prohlížeči
Rozšíření nebo doplňky v internetovém prohlížeči mohou přidávat různé užitečné funkce, ale někdy mohou kolidovat s různými weby. U webů bank se nic moc takového nestává, ale nikdy to nelze úplně vyloučit.
Rozšíření jako blokátory reklam mohou chybně odstranit klíčové prvky jako pole pro přihlášení, potvrzení identity a podobně, což znamená, že se třeba nebudete moci přihlásit. Chyba je ale v rozšíření, ne samotném webu.
Pokud vám něco na stránkách nefunguje nebo vypadají „rozsypaně“, vyzkoušejte rozšíření v prohlížeči vypnout, tedy pokud nějaké vůbec používáte.
Používejte moderní a aktuální internetový prohlížeč
Pro přístupy zvlášť na důležité weby typu e-mail, bankovnictví nebo sociální sítě, bychom měli využívat pouze moderních prohlížečů jako jsou Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, ale v pořádku je i Microsoft Edge předinstalovaný ve Windows, ale také Safari pro MacOS.
Mezi dříve velmi oblíbené prohlížeče patří Internet Explorer, ovšem ten je již roky nepodporovaný a v praxi nebezpečný pro využívání všech webů, kde se předávají důvěrná data, jako jsou hesla, přihlašovací údaje nebo cokoliv dalšího. Jednoduše řečeno tento prohlížeč opravdu nepoužívejte, přestože je ve Windows stále předinstalovaný.
Své prohlížeče také udržujte v aktuálním stavu. Aktualizace nejen přidávají funkce, ale hlavně opravují možné bezpečnostní chyby.
Vymažte cookies, cache a jiná data webů, nebo využijte anonymní okno
Prohlížeče si pro zjednodušení procházení webu i šetření dat ukládají různá data jako obrázky, fonty i další soubory. Těmto souborům se říká cache. V naprosté většině případů je toto žádoucí, ovšem někdy se stane, že si prohlížeč uloží soubory nebo informace, které jsou chybné, což pak zapříčiní chybový nebo zcela nefunkční web.
Příkladem může být již zmiňovaná plánovaná technická údržba. My navštívíme web, který je pod údržbou, a prohlížeč si tuto stránku uloží jako cache. Pokud stránku navštívíme znovu, je možné, že prohlížeč z cache vytáhne informace o údržbě, přestože web již normálně běží.
Podobné chyby se nedějí nijak zvlášť často, ale stát se rozhodně mohou. Ideální je vymazat data z prohlížeče (což provedete v nastavení prohlížeče), nebo vyzkoušet anonymní okno, které v sobě žádnou cache uloženou nemá.
Pokud se liší obsah webu v anonymním okně a normálním okně, je dost možné, že je na vině právě cache, kterou je potřeba vymazat.
Vypněte VPN
VPN je zkratka pro Virtual Private Network. V praxi všechna data, která posíláte nebo přijímáte po internetu, jdou nejdříve přes tuto službu, která může data šifrovat, ale mimo jiné také maskuje vaši IP adresu i vaši lokaci.
VPN se využívá pro šifrování dat nebo anonymizaci našeho zařízení v rámci internetové sítě. Některé weby i banky ale mohou přístupy přes VPN blokovat, protože by mohlo jít o rizikovější uživatele nebo podvodníky.
Pokud využíváte VPN, znamená to také, že se pro weby, které navštívíte, změní IP adresa. Pokud je tato IP adresa zablokována, prostě se na web nepodíváte a uvidíte chybu.
Řešením je VPN vypnout.
Zkontrolujte přihlašovací údaje
Další možností jsou špatně zadané přihlašovací údaje, které pak samozřejmě znamenají, že se nejde přihlásit.
Obvykle se u každé banky při špatně zadaném heslu nebo jiných údajích dozvíte, o jakou chybu se jedná, ale pokud se nejde přihlásit, zkuste heslo nebo jiné potvrzení zadat opravdu pečlivě.
mBank má výpadek a je potřeba počkat
I weby bank nebo jednotlivé služby jako internetové bankovnictví nebo mobilní aplikace, mohou prostě spadnout kvůli technické chybě nebo i útokům hackerů nebo přetížení. mBank nebo mobilní aplikace mBank CZ nejsou výjimkou. Nestává se to nijak často, ale stát se to samozřejmě může.
V tomto případě asi nejspíše poznáte, že se něco takového stalo, díky hlášení ostatních uživatelů. Banky v takovém případě obvykle napíšou informaci o tom, co se děje, na své sociální profily. Odkazy najdete níže, případně se můžete podívat přímo na feedy z Facebooku a Twitteru, kde se o podobných výpadcích píše informuje nejčastěji.
Sociální profily a web mBank
Tady najdete odkazy na všechny sociální profily mBank, kde se můžete zeptat přímo banky, jestli probíhá výpadek, nebo jestli by vše mělo být v pořádku, a je tedy chyba spíše někde u vás, kterou můžete vyřešit výše popsanými návody.
mBank na Twitteru
Tady najdete poslední přidané příspěvky oficiálního twitterového účtu mBank Pokud probíhá pravidelná odstávka nebo nečekaný výpadek, obvykle se to dozvíte právě zde:
Tweets by mbank_czmBank na Facebooku
To samé platí i pro Facebook, kam také může banka napsat aktuální informace, jako kdy bude služba zase zprovozněna, výpadek skončí, a vše začne zase fungovat.
mBank internetové bankovnictví
- Celkové hodnocení
mBank internetové bankovnictví
Internetové bankovnictví mBank a mobilní aplikace.
Nelze se přihlásit do aplikace a tím pádem ani odesílat peníze.
Nelze převést peníze v rámci banky z účtu na účet.