AplikaceWeby

Hello Bank nefunguje? Aktuální výpadky a řešení

Nefunguje internetové bankovnictví nebo aplikace Hello Bank? Zde hlášení ostatních uživatelů

Nahlásit nefunkční službu Hello Bank
Dnes celkem bylo nahlášeno výpadků:
0
Včera bylo celkem nahlášeno výpadků:
0

Výše můžete vidět nahlášené výpadky internetového bankovnictví Hello Bank! nebo mobilního bankovnictví v aplikaci.

Kliknutím na tlačítko nad grafem můžete sami nefunkční službu nahlásit pro dnešní den. Podrobnější informace o tom, proč vám funkce nefunguje, můžete napsat do komentářů vespod této stránky.

Rychlá kontrola dostupnosti internetového bankovnictví Hello Bank

Zkontrolovat stav Hello Bank

Zde si můžete zkontrolovat dostupnost adresy „https://www.hellobank.cz/ib/prihlaseni/“, tedy oficiální stránky s přihlášením do webové verze internetového bankovnictví Hello Bank.

Automatizovaně se na stránky podíváme a zkontrolujeme, jestli neobsahují chyby a jestli se vůbec načtou v časovém limitu. Pokud se vše podaří, kontrola dopadne úspěšně. V opačném případě je kontrola neúspěšná, což může značit chybu na straně stránky s přihlášením.

Nekontrolujeme ovšem žádné další funkce jako samotné přihlášení, internetové bankovnictví nebo aplikaci. Kontrola je zde hlavně od toho, abyste si ověřili situaci, kdy se vám stránka nenačítá. Pokud vidíte chybu na svém zařízení a kontrola dopadne neúspěšně, tak jde velmi pravděpodobně chybu na straně banky a jejich webu. Naopak pokud vidíte chybu, ale kontrola je úspěšná, je možné, že jde o chybu na vašem zařízení.

Pokud se pak setkáváte s jinými chybami, dejte nám o nich vědět nahlášením v horní části stránky, popsat je potom můžete v komentářích.

Proč nefunguje internetové bankovnictví Hello Bank nebo mobilní aplikace + pár tipů na opravu

Internetové bankovnictví může nefungovat z řady důvodů. Podíváme se na ty nejběžnější, které můžete opravit, ale i na ty, u kterých je prostě potřeba počkat, až banka vše zase zprovozní.

Probíhá plánovaná údržba internetového bankovnictví nebo aplikace Hello Bank

Banky čas od času vylepšují svá internetová bankovnictví, což s sebou ale nese potřebu je na nějaký čas odstavit. Zpravidla jde o několik hodin, někdy to trvá déle. Plánované údržby se také plánují na víkendy uprostřed noci, tedy ty nejméně vytížené časy.

Během technické údržby prakticky jistě budou normálně fungovat platební karty i běžně odcházet platby, jen není možné zadávat platby nové nebo využívat dalších služeb.

Banky o plánovaných údržbách dávají vědět předem několik dnů, takže je možné se připravit a potřebné věci zadat předem, aby údržba nezpůsobila žádné problémy.

O tom, že údržba probíhá, se obvykle dozvíte přímo na webu nebo v aplikaci, takže je celkem rychle jasné, o jaký druh výpadku se jedná, a že je potřeba počkat na to, až údržba skončí.

Zkontrolujte adresu přihlašovací stránky

Jestli do svého bankovnictví přistupujete přes internetový prohlížeč, opravdu důkladně zkontrolujte, že jste na správné adrese webu, která je v případě Hello Bank! na https://www.hellobank.cz/ (za lomítkem mohou být další znaky), přihlášení do internetového bankovnictví pak najdete na https://www.hellobank.cz/ib/prihlaseni/.

Velmi příjemné je, že se jak web banky, tak samotné bankovnictví, nachází na stejné adrese (rozdíl je pouze v tom, co je za lomítkem za .cz), takže je celkem snadné se nesplést.

I tak ale v případě důležitých webů, jako jsou banky, e-mailové schránky, ale i sociální sítě, dobré si adresu uložit do záložek a přistupovat na ni přímo. Tedy nevyužívat odkazů z e-mailu, SMS, sociálních sítí nebo jakkoliv jinak. Je vždy možné, že tyto odkazy jsou podvodné a zavedou vás jinam, než jste chtěli, a to za účelem vylákání informací nebo hesel.

Velmi dobře poslouží i vyhledávače jako Google nebo Seznam, které tyto oficiální weby zobrazí vždy jako první, pokud vyhledáte jejich název.

Pokud se vám na webu Hello Bank zobrazuje chyba, zkontrolujte také, jestli jste adresu zadali správně, hlavně pak v případě, že jste ji do adresního řádku svého internetového prohlížeče psali ručně. Překlep v jakémkoliv písmenu znamená návštěvu jiného webu, který třeba ani neexistuje, a tedy uvidíte chybovou hlášku.

Vypněte rozšíření a doplňky v internetovém prohlížeči

Různá rozšíření nebo doplňky v internetovém prohlížeči mohou přidávat nějaké funkce, nebo naopak odebírat různé prvky z webů (typicky reklamu).

Někdy se ale může stát, že tyto doplňky odstraní nebo pozmění něco, co je na webu klíčové. Třeba jako pole pro přihlašování.

Pokud vidíte na webu chyby nebo někde něco chybí, je možné, že za tím stojí právě nějaké rozšíření, které jste si nainstalovali. V případě bank se to nestává nijak často, ale vypnout rozšíření bývá velmi jednoduché a rychlé řešení možných problémů.

Používejte moderní a aktuální internetový prohlížeč

Pro přístupy zvlášť na důležité weby typu e-mail, bankovnictví nebo sociální sítě, bychom měli využívat pouze moderních prohlížečů jako jsou Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, ale v pořádku je i Microsoft Edge předinstalovaný ve Windows, ale také Safari pro MacOS.

Naopak se obloukem vyhněte Internet Exploreru, který je roky zastaralý a v červnu 2022 mu byla zcela ukončena podpora. Použití tohoto prohlížeče je velké bezpečnostní riziko a v případě internetového bankovnictví obzvlášť.

Své prohlížeče také udržujte v aktuálním stavu. Aktualizace nejen přidávají funkce, ale hlavně opravují známé bezpečnostní chyby.

Vymažte cookies, cache a jiná data webů, nebo využijte anonymní okno

Prohlížeče si pro zjednodušení procházení webu i šetření dat ukládají různá data jako obrázky, fonty i další soubory. Těmto souborům se říká cache. V naprosté většině případů je toto žádoucí, ovšem někdy se stane, že si prohlížeč uloží soubory nebo informace, které jsou chybné, což pak zapříčiní chybový nebo zcela nefunkční web.

Příkladem může být již zmiňovaná plánovaná technická údržba. My navštívíme web, který je pod údržbou, a prohlížeč si tuto stránku uloží jako cache. Pokud stránku navštívíme znovu, je možné, že prohlížeč z cache vytáhne informace o údržbě, přestože web již normálně běží.

Podobné chyby se nedějí nijak zvlášť často, ale stát se rozhodně mohou. Ideální je vymazat data z prohlížeče (což provedete v nastavení prohlížeče), nebo vyzkoušet anonymní okno, které v sobě žádnou cache uloženou nemá.

Pokud se liší obsah webu v anonymním okně a normálním okně, je dost možné, že je na vině právě cache, kterou je potřeba vymazat.

Vypněte VPN

VPN je zkratka pro Virtual Private Network. V praxi všechna data, která posíláte nebo přijímáte po internetu, jdou nejdříve přes tuto službu, která může data šifrovat, ale mimo jiné také maskuje vaši IP adresu i vaši lokaci.

VPN se využívá pro šifrování dat nebo anonymizaci našeho zařízení v rámci internetové sítě. Některé weby i banky ale mohou přístupy přes VPN blokovat, protože by mohlo jít o rizikovější uživatele nebo podvodníky.

Pokud využíváte VPN, znamená to také, že se pro weby, které navštívíte, změní IP adresa. Pokud je tato IP adresa zablokována, prostě se na web nepodíváte a uvidíte chybu.

Řešením je VPN vypnout.

Zkontrolujte přihlašovací údaje

Další možností jsou špatně zadané přihlašovací údaje, které pak samozřejmě znamenají, že se nejde přihlásit.

Obvykle se u každé banky při špatně zadaném heslu nebo jiných údajích dozvíte, o jakou chybu se jedná, ale pokud se nejde přihlásit, zkuste heslo nebo jiné potvrzení zadat opravdu pečlivě.

Hello Bank! má výpadek a je potřeba počkat

I weby bank nebo jednotlivé služby jako internetové bankovnictví nebo mobilní aplikace, mohou prostě spadnout kvůli technické chybě nebo i útokům hackerů nebo přetížení. Hello Bank nebo mobilní aplikace Smart Banking nejsou výjimkou. Nestává se to nijak často, ale stát se to samozřejmě může.

V tomto případě asi nejspíše poznáte, že se něco takového stalo, díky hlášení ostatních uživatelů. Banky v takovém případě obvykle napíšou informaci o tom, co se děje, na své sociální profily. Odkazy najdete níže, případně se můžete podívat přímo na feedy z Facebooku a Twitteru, kde se o podobných výpadcích píše informuje nejčastěji.

Sociální profily a web Hello Bank

Tady najdete odkazy na všechny sociální profily Hello Bank, kde se můžete zeptat přímo banky, jestli probíhá výpadek, nebo jestli by vše mělo být v pořádku, a je tedy chyba spíše někde u vás, kterou můžete vyřešit výše popsanými návody.

Hello Bank na Facebooku

To samé platí i pro Facebook, kam také může banka napsat aktuální informace, jako kdy bude služba zase zprovozněna, výpadek skončí, a vše začne zase fungovat.

Tato stránka slouží pouze jako možnost jednoduchého sdílení informací o vypadlých službách v ČR mezi uživateli. Vyřešení výpadků je na provozovatelích těchto služeb.

Hello Bank internetové bankovnictví
  • Celkové hodnocení
4.5

Hello Bank internetové bankovnictví

Internetové bankovnictví Hello Bank a mobilní aplikace.

Odesílám
Vaše hodnocení
5 (1 hodnocení)

Podobné

Napsat komentář

Back to top button