AplikaceWeby

Fio banka nefunguje? Aktuální výpadky a řešení

Nefunguje internetové bankovnictví Fio banka? Zde hlášení ostatních uživatelů

Nahlásit nefunkční službu Fio banka
Dnes celkem bylo nahlášeno výpadků:
0
Včera celkem bylo nahlášeno výpadků:
0

Výše můžete vidět nahlášené výpadky internetového bankovnictví Fio banky nebo mobilního bankovnictví v aplikaci Smartbanking.

Kliknutím na tlačítko nad grafem můžete sami nefunkční službu nahlásit pro dnešní den. Podrobnější informace o tom, proč vám funkce nefunguje, můžete napsat do komentářů vespod této stránky.

Rychlá kontrola dostupnosti internetového bankovnictví Fio banky

Zkontrolovat stav Fio banky

Zde si můžete zkontrolovat dostupnost adresy „https://ib.fio.cz/“, tedy oficiální stránky s přihlášením do webové verze internetového bankovnictví Fio banky.

Kontrola proběhne během několika sekund, kdy se spojíme s webem Fio banky, přesněji pak s přihlašovací stránkou do internetového bankovnictví. Kontrola v praxi proběhne tak, že se pokusíme načíst stránku. Pokud se to během několika sekund v pořádku podaří, dopadne kontrola úspěšně, což se dozvíte po zezelenání tlačítka.

Naopak pokud bude připojení trvat moc dlouho nebo se vrátí chyby nebo se spojení nepodaří vůbec například v důsledku nedostupnosti stránky, dopadne kontrola neúspěšně a tlačítko zčervená.

Během kontroly se pokusím pouze spojit s webem Fio banky. Nekontrolujeme další funkce jako přihlášení, samotné bankovnictví nebo mobilní aplikaci.

Proto tuto možnost kontroly doporučujeme pro případy, kdy se vám nenačítá přihlašovací stránka a chcete si ověřit, jestli je chyba na vašem zařízení, nebo jde o problém celého webu, se kterým se setkávají i další uživatelé, respektive i my během kontroly.

Pokud se setkáváte s jinou chybou, nahlaste ji tlačítkem nahoře této stránky nebo jí popište níže do komentářů, kde se pokusíme my nebo někdo další poradit, jak vše vyřešit, aby Fio banka fungovala v pořádku.

Proč nefunguje internetové bankovnictví Fio banky nebo mobilního Smartbanking a pár tipů na opravu

Internetové bankovnictví může nefungovat z řady důvodů. Podíváme se na ty nejběžnější, které můžete opravit, ale i na ty, u kterých je prostě potřeba počkat, až banka vše zase zprovozní.

Probíhá plánovaná údržba internetového bankovnictví Fio banka nebo aplikace Smartbanking

Internetová bankovnictví, hry, aplikace nebo cokoliv technologického v zásadě někdy potřebuje údržbu. Co se týče internetového bankovnictví Fio banky, tak ani ta není výjimkou. Někdy je potřeba něco vylepšit, nasadit, opravit nebo přesunout. To v praxi znamená, že je potřeba službu na nějakou dobu vypnout, než se vše podaří.

Ekvivalent si můžeme představit u instalace aktualizace programu na našem počítači. Chvíli to trvá, ale někdy je to prostě potřeba, a během aktualizace je potřeba program téměř vždy restartovat, nezřídka spolu s celým počítačem.

Banky o podobných údržbách dávají vědět dny až týdny předem, aby se klienti mohli připravit a vše potřebné zadali předem. Samotné údržby internetového bankovnictví Fio banky pak trvají několik hodin a obvykle se plánují na noční hodiny, aby to omezilo co nejméně lidí.

Někdy se může stát, že podobná údržba trvá i o něco déle, a pak se vše plánuje na víkend, kdy je stejně zadávání plateb omezeno (pokud nevyužíváte okamžitých plateb, které fungují nonstop).

Že probíhá plánovaná údržba se dozvíte typicky z e-mailu, sociálních sítí banky (odkazy najdete níže), ale i samotných stránek banky, kde po návštěvě uvidíte, že probíhá údržba.

Potřeba je prostě vyčkat, až se vše zase spustí, a nic moc jiného v tomto případě dělat nejde.

Zkontrolujte adresu přihlašovací stránky

Jestli do svého bankovnictví přistupujete přes internetový prohlížeč, opravdu důkladně zkontrolujte, že jste na správné adrese webu, která je v případě Fio Banky https://www.fio.cz/ (za lomítkem mohou být další znaky), přihlášení do internetového bankovnictví pak najdete na https://ib.fio.cz. V obou případech je klíčové ono fio.cz, kdy za lomítkem nebo před tečkou mohou být další znaky.

Kdykoliv přistupujete na důležitý web, což je obvykle vaše banka, sociální sítě a přihlášení do e-mailové schránky, velmi doporučujeme nevyužívat odkazů z jiných webů, SMS nebo e-mailů. Na tyto weby přistupujte přímo napsáním jejich adresy, nebo uložením do záložek. Velmi dobře poslouží i vyhledávače jako Google nebo Seznam, které tyto oficiální weby zobrazí vždy jako první, pokud vyhledáte jejich název.

Pokud jste napsali adresu webu do adresního řádku svého prohlížeče ručně, a Fio banka nefunguje, zkontrolujte, jestli jste neudělali překlep a adresa je napsána správně. Jakákoliv chyba vyústí v návštěvu jiné adresy, což znamená návštěvu jiného webu nebo chybu, přestože oficiální web funguje správně.

Vypněte rozšíření a doplňky v internetovém prohlížeči

Rozšíření nebo doplňky v internetovém prohlížeči mohou přidávat různé užitečné funkce, ale někdy mohou kolidovat s různými weby. U webů bank se nic moc takového nestává, ale nikdy to nelze úplně vyloučit.

Rozšíření jako blokátory reklam mohou chybně odstranit klíčové prvky jako pole pro přihlášení, potvrzení identity a podobně, což znamená, že se třeba nebudete moci přihlásit. Chyba je ale v rozšíření, ne samotném webu.

Pokud vám něco na stránkách nefunguje nebo vypadají „rozsypaně“, vyzkoušejte rozšíření v prohlížeči vypnout, tedy pokud nějaké vůbec používáte.

Používejte moderní a aktuální internetový prohlížeč

Pro přístupy zvlášť na důležité weby typu e-mail, bankovnictví nebo sociální sítě, bychom měli využívat pouze moderních prohlížečů jako jsou Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, ale v pořádku je i Microsoft Edge předinstalovaný ve Windows, ale také Safari pro MacOS.

Mezi dříve velmi oblíbené prohlížeče patří Internet Explorer, ovšem ten je již roky nepodporovaný a v praxi nebezpečný pro využívání všech webů, kde se předávají důvěrná data, jako jsou hesla, přihlašovací údaje nebo cokoliv dalšího. Jednoduše řečeno tento prohlížeč opravdu nepoužívejte, přestože je ve Windows stále předinstalovaný.

Své prohlížeče také udržujte v aktuálním stavu. Aktualizace nejen přidávají funkce, ale hlavně opravují možné bezpečnostní chyby.

Vymažte cookies, cache a jiná data webů, nebo využijte anonymní okno

Prohlížeče si pro zjednodušení procházení webu i šetření dat ukládají různá data jako obrázky, fonty i další soubory. Těmto souborům se říká cache. V naprosté většině případů je toto žádoucí, ovšem někdy se stane, že si prohlížeč uloží soubory nebo informace, které jsou chybné, což pak zapříčiní chybový nebo zcela nefunkční web.

Příkladem může být již zmiňovaná plánovaná technická údržba. My navštívíme web, který je pod údržbou, a prohlížeč si tuto stránku uloží jako cache. Pokud stránku navštívíme znovu, je možné, že prohlížeč z cache vytáhne informace o údržbě, přestože web již normálně běží.

Podobné chyby se nedějí nijak zvlášť často, ale stát se rozhodně mohou. Ideální je vymazat data z prohlížeče (což provedete v nastavení prohlížeče), nebo vyzkoušet anonymní okno, které v sobě žádnou cache uloženou nemá.

Pokud se liší obsah webu v anonymním okně a normálním okně, je dost možné, že je na vině právě cache, kterou je potřeba vymazat.

Vypněte VPN

VPN je zkratka pro Virtual Private Network. V praxi všechna data, která posíláte nebo přijímáte po internetu, jdou nejdříve přes tuto službu, která může data šifrovat, ale mimo jiné také maskuje vaši IP adresu i vaši lokaci.

VPN se využívá pro šifrování dat nebo anonymizaci našeho zařízení v rámci internetové sítě. Některé weby i banky ale mohou přístupy přes VPN blokovat, protože by mohlo jít o rizikovější uživatele nebo podvodníky.

Pokud využíváte VPN, znamená to také, že se pro weby, které navštívíte, změní IP adresa. Pokud je tato IP adresa zablokována, prostě se na web nepodíváte a uvidíte chybu.

Řešením je VPN vypnout.

Zkontrolujte přihlašovací údaje

Další možností jsou špatně zadané přihlašovací údaje, které pak samozřejmě znamenají, že se nejde přihlásit.

Obvykle se u každé banky při špatně zadaném heslu nebo jiných údajích dozvíte, o jakou chybu se jedná, ale pokud se nejde přihlásit, zkuste heslo nebo jiné potvrzení zadat opravdu pečlivě.

Fio banka má výpadek a je potřeba počkat

I weby bank nebo jednotlivé služby jako internetové bankovnictví nebo mobilní aplikace, mohou prostě spadnout kvůli technické chybě nebo i útokům hackerů nebo přetížení. Fio Banka nebo aplikace Smartbanking nejsou výjimkou. Nestává se to nijak často, ale stát se to samozřejmě může.

V tomto případě asi nejspíše poznáte, že se něco takového stalo, díky hlášení ostatních uživatelů. Banky v takovém případě obvykle napíšou informaci o tom, co se děje, na své sociální profily. Odkazy najdete níže, případně se můžete podívat přímo na feedy z Facebooku a Twitteru, kde se o podobných výpadcích píše informuje nejčastěji.

Sociální profily a web Fio banky

Tady najdete odkazy na všechny sociální profily Fio banky, kde se můžete zeptat přímo banky, jestli probíhá výpadek, nebo jestli by vše mělo být v pořádku, a je tedy chyba spíše někde u vás, kterou můžete vyřešit výše popsanými návody.

Fio banka na Twitteru

Tady najdete poslední přidané příspěvky oficiálního twitterového účtu Fio banky. Pokud probíhá pravidelná odstávka nebo nečekaný výpadek, obvykle se to dozvíte právě zde:

Fio banka na Facebooku

To samé platí i pro Facebook, kam také může banka napsat aktuální informace, jako kdy bude služba zase zprovozněna, výpadek skončí, a vše začne zase fungovat.

Tato stránka slouží pouze jako možnost jednoduchého sdílení informací o vypadlých službách v ČR mezi uživateli. Vyřešení výpadků je na provozovatelích těchto služeb.

Fio banka internetové bankovnictví
  • Celkové hodnocení
4.7

Fio banka internetové bankovnictví

Webová a mobilní (Smartbanking) aplikace internetového bankovnictví Fio banka.

Odesílám
Vaše hodnocení
4.5 (4 hodnocení)

Podobné

Napsat komentář

Back to top button