Internetové bankovnictvíAplikaceWeby

MONETA internet banka nefunguje? Aktuální výpadky a řešení

Nefunguje internet banka MONETA Money Bank? Zde hlášení ostatních uživatelů

MONETA Money Bank - výpadky služby za posledních 24 hodin
Výpadky
Dnes je a bylo hlášeno výpadků:
0
Výpadky
Včera bylo hlášeno výpadků:
0

Výše můžete vidět nahlášené výpadky internet banky MONETA Money Bank nebo mobilního bankovnictví MONETA Smart Banka.

Kliknutím na tlačítko nad grafem můžete sami nefunkční službu nahlásit pro dnešní den. Podrobnější informace o tom, proč vám funkce nefunguje, můžete napsat do komentářů vespod této stránky.

Rychlá kontrola dostupnosti internetového bankovnictví MONETA Money Bank

Zde si můžete zkontrolovat dostupnost adresy „https://ib.moneta.cz/“, tedy přihlašovací stránky internetového bankovnictví MONETA Money Bank.

Kliknutím na tlačítko spustíte kontrolu dostupnosti oficiální přihlašovací stránky internetového bankovnictví Moneta Money Bank. Zkusíme se se stránkou spojit a zjistíme, jestli se na ní nenachází nějaké problémy. Pokud nezjistíme v časovém limitu několika sekund problém, dopadne kontrola úspěšně.

Naopak pokud zjistíme chyby, se stránkou se nespojíme vůbec nebo bude vše trvat moc dlouho, dopadne kontrola neúspěšně.

Jen poznamenáme, že během kontroly nezjistíme chyby v samotném internetovém bankovnictví, ale pouze na přihlašovací stránce. Pokud se tedy setkáváte s problémy přímo v aplikaci, nejde se přihlásit nebo nefunguje něco jiného, nahlaste prosím chybu tlačítkem nahoře ve článku nebo chybu popište do komentářů vespod této stránky.

Kontrola je tu hlavně od toho, abyste zjistili, jestli stránku s chybou vidíte jen vy, nebo jde o problém, který vidí i ostatní uživatelé. Pokud kontrola dopadne neúspěšně, je dost pravděpodobné, že jde o problém, který musí banka opravit. Naopak pokud vy vidíte chybu, ale kontrola je úspěšná, je možné, že jde o problém na vašem zařízení, který můžete vyřešit například podle tipů a návodů, které najdete dále na této stránce.

Proč nefunguje internetové bankovnictví MONETA Money Bank a pár tipů na opravu

Internetové bankovnictví může nefungovat z řady důvodů. Podíváme se na ty nejběžnější, které můžete opravit, ale i na ty, u kterých je prostě potřeba počkat, až banka vše zase zprovozní.

Probíhá plánovaná údržba aplikace Moneta Smart / MONETA internet banky

Internetové bankovnictví všech bank se vylepšuje, lépe zabezpečuje nebo mění či opravuje. To občas znamená, že banka musí online bankovnictví na nějakou dobu znefunkčnit, než se nové funkce nasadí. To se někdy týká i MONETA internet banky.

Banky o těchto pravidelných plánovaných technických údržbách dávají vědět obvykle přes e-mail nebo i na svých sociálních profilech (odkazy i feedy najdete dole na stránce), ale vzhledem k tomu, že někdy tato zpráva přijde i několik týdnů před samotnou údržbou, tak je snadné na to zapomenout.

Naštěstí obvykle při návštěvě banky nebo internetového bankovnictví ihned vidíte, že probíhá údržba, tak celkem snadno vypadlé bankovnictví identifikujete.

Údržby navíc probíhají v takový čas, aby to ovlivnilo co nejméně klientů, tedy uprostřed noci, při delších výpadcích pak o víkendu, kdy je odesílání a přijímání plateb stejně omezeno (pokud nevyužíváte okamžité platby, které fungují nonstop).

Pokud nějaká podobná technická údržba probíhá, nebude fungovat internet banka MONETy v prohlížeči, ani mobilní aplikace Smart Banka.

Zkontrolujte adresu přihlašovací stránky

Jestli do svého bankovnictví přistupujete přes internetový prohlížeč, opravdu důkladně zkontrolujte, že jste na správné adrese webu, která je v případě MONETy https://ib.moneta.cz/ (za lomítkem mohou být další znaky, ale klíčové je ono moneta.cz).

Jako obecné pravidlo byste se na tuto stránku neměli proklikávat z webů, které neznáte, ani z e-mailů SMS, chatů nebo ničeho podobného. Proklikávejte se pouze z oficiálního webu www.moneta.cz nebo si adresu uložte do záložek ve svém prohlížeči.

Pokud adresu zadáváte do prohlížeče ručně a vidíte chybu, překontrolujte správnost adresy a možné překlepy. I jediné chybně napsané písmeno vyústí v chybu nebo návštěvu jiného webu, než jste chtěli.

Vypněte rozšíření v prohlížeči

Rozšíření a doplňky mohou upravovat kód stránek, které vidíte. Třeba blokátory reklam se snaží mazat reklamní prvky.

Někdy se ale může stát, že tato rozšíření vymažou nebo upraví něco, co je pro stránku klíčové. Nemělo by se to stávat, ale vždy se může stát technická chyba.

Pokud web nevypadá správně, něco nevidíte nebo se setkáváte s nějakou chybou, zkuste povypínat všechna rozšíření i všechny doplňky ve vašem prohlížeči.

Používejte moderní a aktuální internetový prohlížeč

Pro přístupy zvlášť na důležité weby typu e-mail, bankovnictví nebo sociální sítě, bychom měli využívat pouze moderních prohlížečů jako jsou Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Brave, ale v pořádku je i Microsoft Edge předinstalovaný ve Windows, ale také Safari pro MacOS.

Jmenovitě bychom NEměli používat zastaralý a nepodporovaný prohlížeč Internet Explorer. Na tom nám nebude fungovat řada moderních webů, případně nebude fungovat spousta funkcí.

Kromě toho je Internet Explorer plný bezpečnostních děr, protože je roky nepodporovaný a neopravovaný. Pokud tento prohlížeč používáte, rozhodně ho nepoužívejte u důležitých webů a stoprocentně ne u své banky. Vystavovali byste se bezpečnostnímu riziku, což v případě banky může znamenat opravdu zásadní problém.

Vymažte cookies, cache a jiná data webů, nebo využijte anonymní okno

Pokud navštívíte nějaký web, váš prohlížeč si do počítače uloží různá data. Může jít o cookies, ale třeba i obrázky, fonty nebo jiné soubory, které jsou pro zobrazení webu potřeba. Pokud tyto soubory může využít znovu, třeba při příští návštěvě webu nebo procházení dalších stránek, tak je znovu nestahuje, což znamená, že je načítání rychlejší a šetří se přenos dat jen na to nejnutnější.

Občas se ale v prohlížeči uloží něco chybového, a prohlížeč si pak tuto chybu pamatuje. To znamená, že se může opakovat, i když by při běžném načtení „s čistým štítem“ bylo vše v pořádku.

Pomoci tedy může vymazání cookies a jiných dat webů.

Použít můžete také anonymní okno prohlížeče (někdy nazývané inkognito mód), které sice není úplně anonymní, ale jde o prohlížení právě bez uložených cookies, cache a dalších dat.

Vypněte VPN

VPN je zkratka pro Virtual Private Network. V praxi všechna data, která posíláte nebo přijímáte po internetu, jdou nejdříve přes tuto službu, která může data šifrovat, ale mimo jiné také maskuje vaši IP adresu i vaši lokaci.

VPN se využívá pro šifrování dat nebo anonymizaci našeho zařízení v rámci internetové sítě. Některé weby i banky ale mohou přístupy přes VPN blokovat, protože by mohlo jít o rizikovější uživatele nebo podvodníky.

Pokud využíváte VPN, znamená to také, že se pro weby, které navštívíte, změní IP adresa. Pokud je tato IP adresa zablokována, prostě se na web nepodíváte a uvidíte chybu.

Řešením je VPN vypnout.

Zkontrolujte přihlašovací údaje

Další možností jsou špatně zadané přihlašovací údaje, které pak samozřejmě znamenají, že se nejde přihlásit.

Obvykle se u každé banky při špatně zadaném heslu nebo jiných údajích dozvíte, o jakou chybu se jedná, ale pokud se nejde přihlásit, zkuste heslo nebo jiné potvrzení zadat opravdu pečlivě.

MONETA Money Bank má výpadek a je potřeba počkat

Pokud výše zmíněná řešení ani žádná jiná nepomohla, je dost možné, že se MONETA Money Bank a její internet banka nebo aplikace Smart Banka potýkají s výpadkem.

Pokud vše ostatní selhalo, a zvlášť pokud vidíte nahlášené výpadky i ostatních klientů, pravděpodobně jde o výpadek, který bude potřeba opravit na straně banky.

Zde nezbývá nic jiného než čekat, než bude technická chyba odstraněna. Jak dlouho bude vše trvat záleží na tom, o jak závažný problém se jedná, ale typicky tyto výpadky netrvají déle než desítky minut, maximálně hodiny.

Sociální profily a web MONETA Money Bank

Tady najdete odkazy na všechny sociální profily MONETA Money Bank, kde se můžete zeptat přímo banky, jestli probíhá výpadek, nebo jestli by vše mělo být v pořádku, a je tedy chyba spíše někde u vás, kterou můžete vyřešit výše popsanými návody.

MONETA Money Bank na Twitteru

Tady najdete poslední přidané příspěvky oficiálního twitterového účtu MONETA Money Bank. Pokud probíhá pravidelná odstávka nebo nečekaný výpadek, obvykle se to dozvíte právě zde:

MONETA Money Bank na Facebooku

To samé platí i pro Facebook, kam také může banka napsat aktuální informace, jako kdy bude služba zase zprovozněna, výpadek skončí, a vše začne zase fungovat.

MONETA Money Bank internet banka
  • Celkové hodnocení
4.5

MONETA Money Bank internet banka

Internet banka je název internetového bankovnictví a Smart Banka mobilní aplikace MONETA Money Bank.

Odesílám
Vaše hodnocení - klikněte na hvězdičky pro ohodnocení služby
3.3 (10 hodnocení)

Podobné

23 komentářů

  1. Dobrý den , mám problem se dostat na stranky http://www.moneta.cz nebo na https://ib.moneta.cz/
    Internet jede, na jakékoliv jiné stranky se dostanu, jen na stranky Monety ne. Tohle přetrvává už 14 dni. Jsme už s ženou zoufalí nemužeme nic zaplatit. Dokonce jsem vypnul i antivirak i Firewall. Ale pořád nic. Můžete nám poradit čím by to mohlo být?

    1. To je normální. Mě už to několik nocí píše „Plánovaná údržba Internet Banky“. Zajímavé je, jak stát prohání dlužníky ale sám nic nedělá s tím, aby člověk vůbec mohl někam peníze odeslat.

    2. Máme tu samou situaci. Nefunguje pouze Moneta, ostatní banky ano ( cokoliv jiného samozřejmě také jde načíst). Naproti je hospoda s free wifi a přes tu se tam dostanu. Nám to nefunguje ani přes wifi z mobilu IB a ani se nelze dostat na stranky banky (nakonec nefunguje ani „ping“ na IP Monety). FW jsem vypnul, ale stejne nic. Internet máme přes LTE stacionární a poskytovatel je O2. Počítače jsem zkoušel 3 na sobě nezavisle …nejde to dva dny. Poradil Vám někdo či to začlo fungovat samo? MZ

  2. Dobrý den, chtěla jsem zaplatit objednávku kartou a do nekonečna se mi ukazovalo, že platba se dokončuje. A nic …. Může to souviset se včerejším
    hackerským útokem ?

    1. Dobrý den, podle aktuálních zpráv se prakticky všechny banky potýkají s masivním DDoS útokem, a proto je výpadků tolik…

  3. Celý den nefunguje smart banka v mobilu. Nemůžu se přihlásit…. Vždy po přihlášení se objeví okénko: Něco se pokazilo. M.J.

  4. Dobrý den,
    v aplikaci nelze načíst historii – nemohu si prohlédnout přijaté, zadané apod. položky, jelikož se požadavek stále načítá a nic se neděje.
    Ostatní funkce, např. zadat platbu jsou ok.
    Přihlášení do aplikace proběhlo také v pořádku.

  5. Dobrý den, dnes 6.2.2023 a nemohu se přihlásit do aplikace smart banky v mobilu hlásí mi to, že chybí internet, ale v mobilu mám data a vše ostatní funguje normálně .

  6. Dobrý den dnes je 6.2.23 a nemohu se přihlásit do aplikace smart banky v mobilu hlásí mi to, že chybí internet, ale v mobilu mám data, wifi a vše ostatní funguje normálně .

  7. Dobrý den. Dnes 6.2.2023 od cca 9 hodiny ráno (+2h, Finsko) se doposud (nyní je 12:00) nemohu dostat do aplikace smart banky v mobilu. Stále mi hlásí při zapnutí aplikace, že chybí internet, ale internet mám všude jinde v mobilu absolutně funkční.

  8. Nefunguje 3D secure pro platby kartou na internetu. Aplikace požádá o potvrzení platby a po potvrzení zobrazí úspěch. Na platebním portálu však dojde k chybě. Stalo se mi 3x za sebou, někde je chyba…

  9. Problém v aplikaci je s historií transakcí, mohu se podívat zpětně na transakce do 19.10. 2022, na září, srpen atd mne to nepustí. V nastavení mám správně nastaveno,,celá historie,,.

    Někdy tam mám příchozí či odchozí částku napsanou 2 krát.

    Děkuji

  10. Už dva dny se snažím dostat na můj účet, ID i heslo mám správné, dokonce jsem vypnula a zapnula mobil, ale nepřichází mně sms kód.

Napsat komentář

Vrátit se nahoru stránky