Internetové bankovnictvíAplikaceWeby

Raiffeisenbank internetové bankovnictví nefunguje? Aktuální výpadky a řešení

Raiffeisenbank nefunguje? Nahlášené výpadky za 24 hodin

Raiffeisenbank - výpadky služby za posledních 24 hodin
Výpadky
Dnes je a bylo hlášeno výpadků:
0
Výpadky
Včera bylo hlášeno výpadků:
0

Výše můžete vidět nahlášené výpadky internetového bankovnictví Raiffaisenbank nebo mobilního bankovnictví eKonto.

Kliknutím na tlačítko nad grafem můžete sami nefunkční službu nahlásit pro dnešní den. Podrobnější informace o tom, proč vám funkce nefunguje, můžete napsat do komentářů vespod této stránky.

Rychlá kontrola dostupnosti internetového bankovnictví Raiffeisenbank

Zde si můžete zkontrolovat dostupnost adresy „https://www.rb.cz/“, tedy oficiálního webu Raiffeisenbank, na kterém se nachází také přihlašovací formulář.

Po kliknutí na tlačítko automaticky zkontrolujeme dostupnost webu rb.cz, na kterém je přihlášení do internetového bankovnictví. Pokud vše dopadne dobře (což je v praxi ekvivalent toho, že se stránka otevře bez chyb), kontrola je úspěšná a tlačítko zezelená.

Naopak pokud bude připojení trvat moc dlouho, vrátí se chyby nebo se připojení nepodaří vůbec, kontrola bude neúspěšná a tlačítko zčervená.

Kontrola funguje pouze tak, že se podíváme, jestli se správně načte web, tedy nekontrolujeme funkčnost mobilní aplikace eKonto nebo další funkce internetového bankovnictví.

Tlačítko tedy použijte hlavně v případě, kdy vám stránky nefungují správně a nejste si jisti, jestli je chyba někde na vašem zařízení, nebo se jedná o problém na straně banky.

Pokud vidíte na webu chyby nebo se nepřipojíte, a kontrola dopadne neúspěšně, velmi pravděpodobně jde o chybu na straně banky/webu, kterou musí opravit Raiffeisenbank.

Naopak pokud kontrola dopadne úspěšně, je možné, že je chyba někde na všem zařízení. Možná řešení najdete dále na této stránce, ale není nikdy vyloučeno, že se Raiffeisenbank potýká s výpadkem a na opravu bude potřeba vyčkat.

Proč nefunguje internetové bankovnictví Raiffeisenbank a pár tipů na opravu

Internetové bankovnictví může nefungovat z řady důvodů. Podíváme se na ty nejběžnější, které můžete opravit, ale i na ty, u kterých je prostě potřeba počkat, až banka vše zase zprovozní.

Probíhá plánovaná údržba internetového bankovnictví Raiffeisenbank nebo aplikace eKonto

Banky pravidelně na nějakou dobu znepřístupní své internetové bankovnictví, a během této doby nasadí nové funkce, opraví chyby nebo přesune služby mezi servery. Jde tedy o plánované technické údržby, které Raiffeisen BANK i další banky oznamují dny až týdny předem.

Typicky jsou tyto odstávky internetového bankovnictví a mobilních aplikací uprostřed noci a trvají několik desítek minut až jednotky hodin, ale mohou v některých případech trvat i déle.

Jde o nejčastější důvod, proč web nebo aplikace Raiffeisenbank nefungují, ale naštěstí při návštěvě na stránkách poznáte, že právě probíhá údržba.

Pokud by se tak ale nestalo a snažíte se do bankovnictví přihlásit v noci nebo o víkendu, ale nejde to, zkontrolujte e-mailovou schránku nebo sociální profily Raiffeisenbank, kde se o plánovaných údržbách nejspíše dozvíte.

Zkontrolujte adresu přihlašovací stránky

Jestli do svého bankovnictví přistupujete přes internetový prohlížeč, opravdu důkladně zkontrolujte, že jste na správné adrese webu, která je v případě Raiffeisenbank https://www.rb.cz/ (za lomítkem mohou být další znaky, ale klíčové je ono rb.cz).

Na klíčové weby, jako je právě vše banka, ale také sociální sítě, kde jsou soukromé a osobní informace, nebo e-mailové schránce, která často slouží jako možnost obnovy hesla ke všem službám, se pokud možno neproklikávejte z jiných webů, e-mailů nebo SMS či chatů. Na tyto weby přistupujte přímo nebo si je uložte do záložek ve svém prohlížeči.

Pokud se snažíte přejít na rb.cz a vidíte chybu, překontrolujte (i přes krátkost adresy), jestli jste zadali do adresního řádku všechna písmena správně.

Vypněte rozšíření a doplňky v internetovém prohlížeči

Rozšíření a doplňky v prohlížeči mohou přinášet různé funkce a výhody, jako typicky odstranění reklamy, ale také problémy, jako odstranění klíčových prvků.

Tyto chyby nejsou v případě bank moc časté, ale stávají se. Pokud přihlášení zlobí nebo web vypadá „rozsypaně“, zkuste vypnout všechna rozšíření, nebo bance udělte v těchto rozšíření výjimku.

Používejte moderní a aktuální internetový prohlížeč

Pro přístupy zvlášť na důležité weby typu e-mail, bankovnictví nebo sociální sítě, bychom měli využívat pouze moderních prohlížečů jako jsou Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Brave, ale v pořádku je i Microsoft Edge předinstalovaný ve Windows, ale také Safari pro MacOS.

Mezi dříve velmi oblíbené prohlížeče patří Internet Explorer, ovšem ten je již roky nepodporovaný a v praxi nebezpečný pro využívání všech webů, kde se předávají důvěrná data, jako jsou hesla, přihlašovací údaje nebo cokoliv dalšího. Jednoduše řečeno tento prohlížeč opravdu nepoužívejte, přestože je ve Windows stále předinstalovaný.

Své prohlížeče také udržujte v aktuálním stavu. Aktualizace nejen přidávají funkce, ale hlavně opravují možné bezpečnostní chyby.

Vymažte cookies, cache a jiná data webů, nebo využijte anonymní okno

Prohlížeče si pro zjednodušení procházení webu i šetření dat ukládají různá data jako obrázky, fonty i další soubory. Těmto souborům se říká cache. V naprosté většině případů je toto žádoucí, ovšem někdy se stane, že si prohlížeč uloží soubory nebo informace, které jsou chybné, což pak zapříčiní chybový nebo zcela nefunkční web.

Nestává se to nijak často, ale pokud vám Raiffeisenbank nefunguje, zkuste vymazat ze svého prohlížeče cookies a cache.

Vyzkoušet můžete také anonymní okno (inkognito) svého prohlížeče, které funguje bez uložených dat i cookies, tedy s čistým štítem. Pokud web v anonymním a klasickém okně vypadá jinak, mohou být na vině právě uložené soubory, které je nejjednodušší smazat v nastavení prohlížeče.

Vypněte VPN

VPN je zkratka pro Virtual Private Network. V praxi všechna data, která posíláte nebo přijímáte po internetu, jdou nejdříve přes tuto službu, která může data šifrovat, ale mimo jiné také maskuje vaši IP adresu i vaši lokaci.

VPN se využívá pro šifrování dat nebo anonymizaci našeho zařízení v rámci internetové sítě. Některé weby i banky ale mohou přístupy přes VPN blokovat, protože by mohlo jít o rizikovější uživatele nebo podvodníky.

Pokud využíváte VPN, znamená to také, že se pro weby, které navštívíte, změní IP adresa. Pokud je tato IP adresa zablokována, prostě se na web nepodíváte a uvidíte chybu.

Řešením je VPN vypnout.

Zkontrolujte přihlašovací údaje

Další možností jsou špatně zadané přihlašovací údaje, které pak samozřejmě znamenají, že se nejde přihlásit.

Obvykle se u každé banky při špatně zadaném heslu nebo jiných údajích dozvíte, o jakou chybu se jedná, ale pokud se nejde přihlásit, zkuste heslo nebo jiné potvrzení zadat opravdu pečlivě.

Raiffeisenbank má výpadek a je potřeba počkat

Pokud výše zmíněná řešení ani žádná jiná nepomohla, je dost možné, že se Raiffeisenbank a její internetové bankovnictví potýkají s výpadkem.

Pokud vše ostatní selhalo, a zvlášť pokud vidíte nahlášené výpadky i ostatních klientů, pravděpodobně jde o výpadek, který bude potřeba opravit na straně banky.

Zde nezbývá nic jiného než čekat, než bude technická chyba odstraněna. Jak dlouho bude vše trvat záleží na tom, o jak závažný problém se jedná, ale typicky tyto výpadky netrvají déle než desítky minut, maximálně hodiny.

Sociální profily a web Raiffeisenbank

Tady najdete odkazy na všechny sociální profily Raiffeisen bank, kde se můžete zeptat přímo banky, jestli probíhá výpadek, nebo jestli by vše mělo být v pořádku, a je tedy chyba spíše někde u vás, kterou můžete vyřešit výše popsanými návody.

Raiffeisenbank na Twitteru

Tady najdete poslední přidané příspěvky oficiálního twitterového účtu Raiffeisen bank. Pokud probíhá pravidelná odstávka nebo nečekaný výpadek, obvykle se to dozvíte právě zde:

Raiffeisenbank internetové bankovnictví eKonto
  • Celkové hodnocení
4.5

Raiffeisenbank internetové bankovnictví eKonto

eKonto je název mobilní aplikace mobilního bankovnictví banky Raiffeisenbank.

Odesílám
Vaše hodnocení - klikněte na hvězdičky pro ohodnocení služby
3.67 (6 hodnocení)

Podobné

25 komentářů

  1. Nefungují platby kartou na internetu, protože nefunguje internetové bankovnictví. A jak píšete že budete posílat kódy pomocí SMS. Tak nic nepřišlo. Odstavit banku o black friday je teda umění.

  2. Dobrý den, potřebuji pomoc. Při stahování aplikace nereaguje, poté co kliknu na tlačítko instalovat se rozběhne načítání a hned přestane, bez jakékoliv odezvy, či SMS co je špatně.
    Děkuji
    Denisa Knopfová

    1. Dobrý den, RB má dlouhodobější problémy s verzí na Android, hlavně pak u aktivace samotné aplikace. Jestli máte telefon s Androidem, bude potřeba vyčkat, případně navštívit pobočku, kde s aplikací pomohou.

  3. naprostá tragédie… – pokud se připojuju kdykoliv mimo běžné hodiny (chci se připojit později večer, nebo o víkendu a zadat např. platbu) tak v této době je tak 30% šance, že mobilní a internetové bankovnictví bude nefunkční.. žádné informace předem (to by to totiž museli rozesílat v jednom kuse), prostě každou chvíli jim to nejde… Dnes dokonce pro jistotu vypnuli i svůj web úplně (tedy nejen internetové bankovnictví, ale celý web). Diletanti.. !

  4. Dobrý den,
    stejný problém, přihlásím se v pořádku, kliknu na historii a chci listovat a hned mě to vyhodí ven. Myslela jsem, že to je chvilkový problém, ale tento problém mám již od neděle 26.3.2023.

  5. Po přihlášení do mobilní aplikace Rb se vše načte,na vše jde kliknout,jen po kliknutí na historii se aplikace zavře a ani nejsem odhlášení Co s tím jde dělat,prosím?dekujiBauerova

  6. Dobrý den, mobilní bankovnictví otevřu,ale
    když kliknu na historii okamžitě se to zruší😉
    Děkuji

    1. Mám to úplně stejně. Volal jsem tam odpoledne a prý to bude chvilku trvat. Je večer a stále žádná změna. Zlatá Equa Banka, protože aplikace Reifky je opravdu otřesná a pořád něco nefunguje.

  7. Bankomat vydává peníze, jdou na účet vkládat peníze, jde platit kartou, ale zůstatek účtu nechce ukázat, při výběru vždy ukazuje 0.

  8. Nemohu se přihlásit do internetového bankovnictví, po zadání všech hodnot včetně i pinu se zobrazí hláška „Zakázáno
    Nemáte oprávnění pro přístup k tomuto zdroji.“

  9. Dobrý den, od pátku mi nejde int. bankovnictví.
    Jak mám postupovat, potřebuji ohledně platby. Děkuji
    Hofbauer Věra

Napsat komentář

Vrátit se nahoru stránky