AplikaceWeby

UniCredit Bank nefunguje? Aktuální výpadky a řešení

Nefunguje internetové bankovnictví nebo aplikace UniCredit Bank? Zde hlášení ostatních uživatelů

Nahlásit nefunkční službu UniCredit Bank
Dnes celkem bylo nahlášeno výpadků:
0
Včera celkem bylo nahlášeno výpadků:
0

Výše můžete vidět nahlášené výpadky internetového bankovnictví UniCredit Bank nebo mobilního bankovnictví v aplikaci Smart Banking.

Kliknutím na tlačítko nad grafem můžete sami nefunkční službu nahlásit pro dnešní den. Podrobnější informace o tom, proč vám funkce nefunguje, můžete napsat do komentářů vespod této stránky.

Rychlá kontrola dostupnosti internetového bankovnictví UniCredit Bank

Zkontrolovat stav UniCredit Bank

Zde si můžete zkontrolovat dostupnost adresy „https://cz.unicreditbanking.eu/cs/login_form“, tedy oficiální stránky s přihlášením do webové verze internetového bankovnictví UniCredit Bank.

Kontrola proběhne tak, že se spojíme se stránkou a zkusíme ji automatizovaně na pozadí načíst. Pokud se to podaří v časovém limitu několika sekund, kontrola dopadne úspěšně a tlačítko zezelená. Naopak pokud se vrátí chyby nebo se stránka nenačte vůbec (což je ekvivalent toho, že stránka prostě nefunguje, jak má), tlačítko zčervená.

Kontrola je zde hlavně od toho, abyste si mohli snadno a rychle ověřit, jestli se stránka s přihlášením načte i na jiném zařízení, než je to vaše. Pokud se setkáváte s chybou, ale kontrola dopadne úspěšně, dost možná je chyba někde na vašem zařízení, kterou můžete opravit podle návodů popsaných níže.

Naopak pokud vy vidíte chybu a kontrola dopadne neúspěšně, je dost možné, že je chyba na straně banky, a je potřeba vyčkat.

Také doplníme, že kontrolujeme pouze funkčnost přihlašovací stránky. Nekontrolujeme další funkce v rámci bankovnictví nebo mobilní aplikace.

Pokud se setkáváte s jinou chybou než je načtení přihlašovací stránky, nahlaste tuto chybu tlačítkem nahoře na stránce. Podrobněji pak můžete problém popsat v komentářích níže, kde vám může poradit někdo, kdo se s chybou setkal, případně bude jasnější, že jde o chybu na straně banky, se kterou se setkává více uživatelů.

Proč nefunguje internetové bankovnictví UniCredit Bank nebo mobilní aplikace + pár tipů na opravu

Internetové bankovnictví může nefungovat z řady důvodů. Podíváme se na ty nejběžnější, které můžete opravit, ale i na ty, u kterých je prostě potřeba počkat, až banka vše zase zprovozní.

Probíhá plánovaná údržba internetového bankovnictví nebo aplikace UniCredit Bank

Při různých změnách nebo vylepšeních internetového bankovnictví nebo jiné aplikace je potřeba na nějakou dobu tyto programy vypnout, asi jako když sami aktualizujete nějaký program na počítači nebo telefonu.

Při náročnějších operacích může internetové bankovnictví UniCredit Bank být nepřístupné i na několik hodin. Obvykle jsou tyto údržby a odstávky naplánovány na víkendové noci, tedy na nejméně využívané časy.

Banky o těchto technických údržbách dávají vědět předem několik dnů až týdnů, ale také informací na webu, pokud tato údržba zrovna probíhá.

Během těchto odstávek je stále možné platit kartou a všechny platby také odejdou. Jen se není možné přihlásit do bankovnictví a zadat nové platby nebo se podívat na vyúčtování nebo využít dalších funkcí.

Zkontrolujte adresu přihlašovací stránky

Jestli do svého bankovnictví přistupujete přes internetový prohlížeč, opravdu důkladně zkontrolujte, že jste na správné adrese webu, která je v případě UniCredit na https://www.unicreditbank.cz/ (za lomítkem mohou být další znaky), přihlášení do internetového bankovnictví pak najdete na https://cz.unicreditbanking.eu/cs/login_form.

Bohužel se zde setkáváme s případem, kdy je online bankovnictví a web banky na různých adresách, kdy internetové bankovnictví je dokonce na jiné, než české doméně .cz, ale na .eu. Je to zmatené pro klienty a i jisté bezpečnostní riziko, protože se snadno splete adresa. Podobně dříve fungovala Komerční banka s webem KB.cz pro banku, a mojebanka.cz pro bankovnictví. Dnes je vše sjednoceno pod adresu kb.cz, takže si klienti nemohou splést adresu tak snadno.

Internetové bankovnictví je jedním z naprosto klíčových webů (společně s přihlášením do e-mailové schránky), a je tedy terčem pro útočníky. V případě přístupu do internetového bankovnictví UniCredit Bank doporučujeme využít proklik z oficiálního webu, a tuto adresu si pak uložit do záložek. Na adresu s přihlášením nepřistupujte pokud možno z jiných webů, odkazů v e-mailu, SMS, sociálních sítí nebo jakkoliv jinak. Je vždy možné, že tyto odkazy jsou podvodné a zavedou vás jinam, než jste chtěli, a to za účelem vylákání informací nebo hesel.

Velmi dobře poslouží i vyhledávače jako Google nebo Seznam, které tyto oficiální weby zobrazí vždy jako první, pokud vyhledáte jejich název.

Pokud se vám na webu UniCredit Bank zobrazuje chyba, zkontrolujte také, jestli jste adresu zadali správně. Překlep v každém písmenu znamená návštěvu jiného webu, který třeba ani neexistuje, a tedy uvidíte chybovou hlášku.

Vypněte rozšíření a doplňky v internetovém prohlížeči

Rozšíření nebo doplňky v internetovém prohlížeči mohou přidávat různé užitečné funkce, ale někdy mohou kolidovat s různými weby. U webů bank se nic moc takového nestává, ale nikdy to nelze úplně vyloučit.

Rozšíření jako blokátory reklam mohou chybně odstranit klíčové prvky jako pole pro přihlášení, potvrzení identity a podobně, což znamená, že se třeba nebudete moci přihlásit. Chyba je ale v rozšíření, ne samotném webu.

Pokud vám něco na stránkách nefunguje nebo vypadají „rozsypaně“, vyzkoušejte rozšíření v prohlížeči vypnout, tedy pokud nějaké vůbec používáte.

Používejte moderní a aktuální internetový prohlížeč

Pro přístupy zvlášť na důležité weby typu e-mail, bankovnictví nebo sociální sítě, bychom měli využívat pouze moderních prohlížečů jako jsou Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, ale v pořádku je i Microsoft Edge předinstalovaný ve Windows, ale také Safari pro MacOS.

Mezi dříve velmi oblíbené prohlížeče patří Internet Explorer, ovšem ten je již roky nepodporovaný a v praxi nebezpečný pro využívání všech webů, kde se předávají důvěrná data, jako jsou hesla, přihlašovací údaje nebo cokoliv dalšího. Jednoduše řečeno tento prohlížeč opravdu nepoužívejte, přestože je ve Windows stále předinstalovaný.

Své prohlížeče také udržujte v aktuálním stavu. Aktualizace nejen přidávají funkce, ale hlavně opravují možné bezpečnostní chyby.

Vymažte cookies, cache a jiná data webů, nebo využijte anonymní okno

Prohlížeče si pro zjednodušení procházení webu i šetření dat ukládají různá data jako obrázky, fonty i další soubory. Těmto souborům se říká cache. V naprosté většině případů je toto žádoucí, ovšem někdy se stane, že si prohlížeč uloží soubory nebo informace, které jsou chybné, což pak zapříčiní chybový nebo zcela nefunkční web.

Příkladem může být již zmiňovaná plánovaná technická údržba. My navštívíme web, který je pod údržbou, a prohlížeč si tuto stránku uloží jako cache. Pokud stránku navštívíme znovu, je možné, že prohlížeč z cache vytáhne informace o údržbě, přestože web již normálně běží.

Podobné chyby se nedějí nijak zvlášť často, ale stát se rozhodně mohou. Ideální je vymazat data z prohlížeče (což provedete v nastavení prohlížeče), nebo vyzkoušet anonymní okno, které v sobě žádnou cache uloženou nemá.

Pokud se liší obsah webu v anonymním okně a normálním okně, je dost možné, že je na vině právě cache, kterou je potřeba vymazat.

Vypněte VPN

VPN je zkratka pro Virtual Private Network. V praxi všechna data, která posíláte nebo přijímáte po internetu, jdou nejdříve přes tuto službu, která může data šifrovat, ale mimo jiné také maskuje vaši IP adresu i vaši lokaci.

VPN se využívá pro šifrování dat nebo anonymizaci našeho zařízení v rámci internetové sítě. Některé weby i banky ale mohou přístupy přes VPN blokovat, protože by mohlo jít o rizikovější uživatele nebo podvodníky.

Pokud využíváte VPN, znamená to také, že se pro weby, které navštívíte, změní IP adresa. Pokud je tato IP adresa zablokována, prostě se na web nepodíváte a uvidíte chybu.

Řešením je VPN vypnout.

Zkontrolujte přihlašovací údaje

Další možností jsou špatně zadané přihlašovací údaje, které pak samozřejmě znamenají, že se nejde přihlásit.

Obvykle se u každé banky při špatně zadaném heslu nebo jiných údajích dozvíte, o jakou chybu se jedná, ale pokud se nejde přihlásit, zkuste heslo nebo jiné potvrzení zadat opravdu pečlivě.

UniCredit Bank má výpadek a je potřeba počkat

I weby bank nebo jednotlivé služby jako internetové bankovnictví nebo mobilní aplikace, mohou prostě spadnout kvůli technické chybě nebo i útokům hackerů nebo přetížení. UniCredit Bank nebo mobilní aplikace Smart Banking nejsou výjimkou. Nestává se to nijak často, ale stát se to samozřejmě může.

V tomto případě asi nejspíše poznáte, že se něco takového stalo, díky hlášení ostatních uživatelů. Banky v takovém případě obvykle napíšou informaci o tom, co se děje, na své sociální profily. Odkazy najdete níže, případně se můžete podívat přímo na feedy z Facebooku a Twitteru, kde se o podobných výpadcích píše informuje nejčastěji.

Sociální profily a web UniCredit Bank

Tady najdete odkazy na všechny sociální profily UniCredit Bank, kde se můžete zeptat přímo banky, jestli probíhá výpadek, nebo jestli by vše mělo být v pořádku, a je tedy chyba spíše někde u vás, kterou můžete vyřešit výše popsanými návody.

UniCredit Bank na Twitteru

Tady najdete poslední přidané příspěvky oficiálního twitterového účtu UniCredit Bank. Pokud probíhá pravidelná odstávka nebo nečekaný výpadek, obvykle se to dozvíte právě zde:

Tato stránka slouží pouze jako možnost jednoduchého sdílení informací o vypadlých službách v ČR mezi uživateli. Vyřešení výpadků je na provozovatelích těchto služeb.

UniCredit Bank internetové bankovnictví
  • Celkové hodnocení
4.7

UniCredit Bank internetové bankovnictví

Internetové bankovnictví UniCredit Bank a mobilní aplikace Smart Banking.

Odesílám
Vaše hodnocení
5 (1 hodnocení)

Podobné

Napsat komentář

Back to top button