TV, mobil a internet

O2 výpadek dnes – nefunguje TV, internet, WiFi aktuálně

Nefunguje O2, internet, WiFi nebo mobilní signál? Podívejte se na hlášení ostatních uživatelů

Nahlásit nefunkční službu O2
Dnes celkem bylo nahlášeno výpadků:
0
Včera bylo celkem nahlášeno výpadků:
0

V grafu se můžete podívat na nahlášené výpadky a některých služeb operátora O2, který nabízí TV a pevný či mobilní internet a další tarify.

Zde potom najdete výpadky O2 TV, které se s nimi potýká hlavně ve velmi frekventované doby během velmi sledovaných sportovních přenosů. Samozřejmě můžete nefunkční televizi nahlásit i na této stránce.

O2 je spolu s Vodafone a T-Mobile v trojce největších mobilních operátorů u nás.

Pokud se setkáváte s výpadky internetu pevného či mobilního, nemáte signál či se setkáváte s jinou chybou, nahlásit je můžete nahoře této stránky pomocí tlačítka. Podrobněji pak můžete problém popsat do komentářů, kde se také můžete dozvědět více informací od dalších uživatelů, případně můžete pomoci někomu, kdo se se stejnou chybou setkává, ale umíte ji opravit.

Odkazy i telefonní čísla najdete zde v tabulce. Níže na stránce pak najdete i odkazy na sociální profily českého O2.

Užitečné odkazy a telefonní čísla na O2
Telefonní číslo na infolinku O2 800 02 02 02
Infolinka, pokud voláte ze zahraničí +420 720 720 720
Další kontakty na O2 Kontakty na O2

Rychlá kontrola dostupnosti O2.cz

Zkontrolovat stav O2.cz

Zde si můžete zkontrolovat dostupnost adresy „https://www.o2.cz/osobni, tedy oficiálního webu, na kterém najdete odkazy ke stažení i další informace.

Kontrola proběhne tak, že se automatizovaně podíváme, jestli funguje oficiální web O2. Pokud vše proběhne v pořádku v časovém limitu, dopadne kontrola úspěšně. Naopak pokud bude spojení trvat moc dlouho, nepodaří se vůbec nebo se vrátí chyby, dopadne kontrola neúspěšně.

Během kontroly neřešíme signál, přihlášení, rychlost internetového připojení nebo jiné funkce. Kontrola je zde pouze od toho, abyste si ověřili funkční nebo nefunkční web, což se hodí, když se vám nechce načíst.

Pokud se setkáváte s jinými chybami, nahlaste je nahoře této stránky nebo popište do komentářů.

Více informací zjistíte na infolince O2, případně sociálních profilech (odkazy najdete níže na stránce nebo výše v tabulce).

Pokud jde o známý výpadek, obvykle se hned na infolince dozvíte, o co se jedná, a tedy i že se na opravě aktivně pracuje, aby vše zase fungovalo.

Jak opravit možné problémy nebo situace s O2 TV, signálem, internetem, Wifi i dalšími

V každém případě můžete zavolat na infolinku O2 a zeptat se na situaci nebo zjistit více informací. Telefon na infolinku O2 je 800 02 02 02. V případě známých a hlavně rozsáhlých výpadků se informaci o tom, že O2 o výpadku ví, a na opravě pracuje, dozvíte zpravidla ihned. V takovém případě nezbývá, než počkat.

Pokud O2 o výpadku nebo nefunkční službě neví, mohou na infolince ověřit například sílu signálu nebo zjistit, jestli se někdo v okolí, třeba ve stejném domě, také s výpadky nesetkává. To pak zvyšuje pravděpodobnost, že jde o chybu větší, a že ji svépomocí spíše neopravíte. Je tedy potřeba technika, který vše ověří, změří a případně rovnou opraví.

Naopak pokud se s výpadkem setkáváte sami, je vyšší šance, že jde spíše o chybu někde na straně vašich zařízení. Může jít o chybu, kterou lze opravit restartem nebo správným zapojením kabelů, které mohl vytáhnout nebo poškodit třeba domácí mazlíček, dítě, nebo se mohly povytáhnout i při manipulaci se zařízeními.

Pokud by se ukázalo, že jde o chybu, kterou jste mohli snadno opravit (tedy třeba zapojit správně kabel), mohl by být výjezd technika na místo zpoplatněn. Naopak pokud o vaši chybu nejde, je oprava na straně O2.

V každém případě je vždy dobré:

  • Zkontrolovat kabely a jejich správné zapojení
  • Restartovat všechna nebo dotčená zařízení (modem, set-top box, ale také telefon, tablet nebo počítač)
  • Ověřit, jestli právě neprobíhá větší a již známý výpadek
  • Zavolat na infolinku, kde mohou zjistit více
  • Až poté nechat přijet technika

Nejde se přihlásit do Moje O2

Moje O2 je internetová samoobsluha, ve které máte přehledy o všech smlouvách, zařízeních, ale můžete si také zařídit nové produkty.

Pokud se vám nejde přihlásit, zkontrolujte, že zadáváte správnou kombinaci přihlašovacích údajů.

Ověřte také, že zadáváte správně heslo. Pokud by přihlášení ani tak nefungovalo, můžete si heslo obnovit, kdy si o něj zažádáte a postupujete podle instrukcí.

Mám slabý mobilní signál telefonu

O2 pokrývá v zásadě celou Českou republiku, ale i tak se najdou odlehlejší nebo složitě dostupná místa, kde může být signál slabý, nebo vůbec. Znatelné je to u síly mobilního internetu, který může klesat z 5G nebo 4G (LTE) na 3G či 2G (EDGE), nebo vypadnout úplně.

Mobilní signál se nekamarádí s místy pod zemí jako jsou sklepy, jámy, jeskyně a podobné. Naopak třeba pražské metro je již mobilním signálem pokryté.

Řešením slabého signálu je typicky přesunutí se na místo, kde je signál silnější. Pokud byste signál mít měli, ale je slabý, zkuste restartovat své zařízení.

Pomalý nebo nefungující mobilní internet

Slabý signál bude znamenat také slabší datové připojení. To může vadit různým aplikacím, zvlášť když jde o zasílání datově náročnějších dat třeba přes WhatsApp, Messenger, Viber, Discord a další chatovací aplikace, které umožňují i video/audio hovory. Stejně tak mohou vypadávat různé hry nebo může být velmi dlouhá odezva.

Pomalejší a starší 3G nebo dokonce 2G (EDGE) nenabízejí dostatečnou rychlost, jakou aplikace typicky vyžadují. Proto pokud klesne rychlost, řada aplikací vypadá, že nefunguje vůbec.

Občas se toto ovšem stane v důsledku chyby. Pokud jste ve městě a neočekávaně vám nefunguje alespoň 4G/LTE, zkuste vypnout a zapnout mobilní data, případně restartovat celé zařízení.

O2 Internet na doma nefunguje

Jestli vám vypadne pevný internet, je nejsnazší řešení zkusit restartovat modem a případně i další zařízení. Modem restartujte tak, že ho na alespoň půl minuty vypojíte ze zásuvky, a poté zase zapojíte.

Modem se restartuje a po chvíli by v ideálním případě mel zase fungovat správně. Pokud byla chyba v nastavení nebo tom, že se modem zasekl, tak ho tímto snadno opravíte během cca 1 minuty. Většinu problémů lze takto vyřešit.

Dalším řešením je kontrola kabelů a jejich správné zapojení. Manipulace s technikou, ale třeba také domácí mazlíčci, děti nebo třeba úklidové činnosti, mohou kabely povolit, což bude znamenat, že internet nebude fungovat. Zkontrolujte tedy, že je vše správně zapojeno.

Za pomalým internetem může stát také jeho vytížení. Na nějakém připojeném zařízení se mohou stahovat aktualizace nebo jiné soubory, které síť zahltí. Pokud přestal internet fungovat nebo se velmi zpomalil po zapnutí nějakého zařízení, zkuste ho vypnout, a pak případně zkontrolovat, proč tolik zatěžuje síť.

Pokud toto nepomohlo, může jít o krátkodobý výpadek na straně O2. I ty se někdy dějí, a i když je to nepříjemné, obvykle trvají v řádu minut, kdy je potřeba prostě vyčkat.

Pokud restart modemu, počítače ani vyčkání nepomohly, můžeme vyzkoušet další kroky. Že jde o větší výpadek, poznáte třeba díky hlášení ostatních uživatelů nahoře této stránky. Pokud vám O2 nefunguje, tak pomůžete i ostatním tak, že nefunkční službu nahlásíte nahoře této stránky kliknutím na tlačítko. Díky tomu pak vy i ostatní víte, že pravděpodobně nejde o chybu u vás, ale výpadek na straně operátora, který ji musí opravit.

Pokud to vypadá, že se s výpadkem potýkáte sami, bude potřeba zavolat na infolinku O2 – 800 02 02 02. Tam se můžete zeptat na výpadky, případně o svém výpadku informovat. Operátor vám může také sdělit další kroky, jak postupovat. Pokud by nic nefungovalo, mohou vyslat technika, který se na problém podívá a vyřeší ho.

Před návštěvou technika ale doporučujeme zkontrolovat, jestli opravdu problém nemůžete opravit sami. Pokud byste mohli a ukázalo se, že za výpadkem stojí správně nepřipojený kabel, může vám být výjezd naúčtován.

Nemohu se připojit k Wi-fi

Pokud vidíte svoji Wi-Fi síť, ale nelze se k ní připojit, překontrolujte, jestli zadáváte správné heslo. Využít můžete i tohoto návodu, jak zjistit heslo k vaší Wi-Fi.

Pokud jste si jisti, že heslo zadáváte správně, zkuste restartovat modem. Pokud ani to nepomůže, kontaktujte infolinku.

Nevidím svoji Wi-fi síť

Zde může být chyba na straně modemu, který nevysílá správně (znovu je nejjistější modem restartovat), nebo přímo na vašem zařízení.

Pokud vidíte ostatní Wi-fi sítě, ale ne tu vaši, bude chyba spíše na straně modemu. Pokud nevidíte žádnou Wi-fi síť, přestože normálně jich vidíte více, bude chyba spíše na vašem zařízení.

Na svém počítači s Windows můžete kliknout pravým tlačítkem na symbol Wi-fi na liště, a kliknout na Odstranit potíže. Je možné že selhal Wi-fi modul nebo nějaké ovladače, které bylo potřeba restartovat. Tento postup někdy problém s Wifi opraví i bez nutnosti restartovat počítač.

Pokud toto nepomůže, zkuste restartovat počítač. Stejný postup doporučujeme i při nefunkční Wifi na telefonu nebo tabletu.

Kabely mohli přerušit nebo přepojit sousedé

Sousedé někdy mohou způsobovat problémy, ať vědomě, nebo nevědomě. Co se vědomé sabotáže týče, někdo si může přepojit kabely nebo vám ho prostě vypojit z rozvodové skříně. Za toto nemůžete a technik toto opraví, ale je to rozhodně nepříjemné.

Nevědomě mohou sousedé například při vrtání přerušit kabel, který vede k vám. V bytových domech nebo panelácích nejde typicky o takový „problém„. Technik pak musí identifikovat, proč se problém stal a kabel opravit. Znovu nejde o chybu na vaší straně.

Spíše jde o ukázku ze života, co vše se může stát, a že za vypadlým internetem nebo televizí mohou stát faktory, které jen těžko ovlivníme.

Přeseknuté nebo ukradené kabely

Zloději někdy kradou kabely, které pak prodávají, čímž ale způsobí daleko vyšší škody všem ostatním. Stejně tak se může stát, že kabel přesekne těžká technika na ulici při stavebních pracích.

Toto vše obvykle znamená větší výpadek, který operátor zjistí celkem rychle, a tedy ho i začne řešit.

Někdy ovšem tato oprava může trvat i několik hodin, ale bohužel nezbývá než vyčkat.

Máte sami po rekonstrukci?

Další případ ze života může spočívat v nesprávné zásuvce. Pokud jste sami rekonstruovali byt či dům, a vyměňovali všechny zásuvky, mohla se stát omylem výměna správné datové za nesprávnou satelitní zásuvku.

V takovém případě sice koaxiální kabel správně zastrčíte a dokonce i internet bude do jisté míry fungovat, ale velmi pomalu.

Zásuvku je v tomto případě potřeba vyměnit za tu správnou, což když udělá technik, tak bude výjezd s největší pravděpodobností zpoplatněn, protože jde o chybu na vaší straně, ne na straně O2. Řešením je reklamace zásuvky u společnosti, která vám byt či dům rekonstruovala.

Nefungují mi některé aplikace

Aplikace mohou často vyžadovat stabilní a rychlé připojení k internetu. A to i ty mobilní. Pokud je připojení pomalé, některé aplikace mohou vypadat, že prostě nefungují.

Sociální profily O2 CZ

Pro více informací zde uvádíme i odkazy na O2 a všechny jeho oficiální sociální profily, kde se můžete dozvědět více informací nebo se i poptat na aktuální výpadky:

O2 na Twitteru

Zde najdete feed O2 na oficiálním Twitterovém účtu, kde se velmi pravděpodobně bude informovat o známých rozsáhlejších výpadcích nebo jiných chybách:

Tato stránka slouží pouze jako možnost jednoduchého sdílení informací o vypadlých službách v ČR mezi uživateli. Vyřešení výpadků je na provozovatelích těchto služeb.

O2
  • Celkové hodnocení
4.8

O2

O2 je jedním ze tří největších mobilních operátorů u nás a nabízí mobilní a televizní signál, a také pevný a mobilní internet.

Odesílám
Vaše hodnocení
5 (1 hodnocení)

Napsat komentář

Back to top button